
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
ЧЕРКАСЬКЕ ОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ
РІШЕННЯ
АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ
16.10.2015 м. Черкаси № 63-р/к
Справа № 03-24-02/14
Про перегляд рішення адміністративної колегії
територіального відділення від 26.02.2015 №2–р/к
Адміністративна колегія Черкаського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, розглянувши матеріали справи № 03-24-02/14 про порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції приватним підприємством "Канівавтотранс" (вул. Енергетиків,
В С Т А Н О В И Л А:
Адміністративною колегією Черкаського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України за результатами розгляду справи про порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції №03-24-02/14 прийнято рішення від 26.02.2015 №2-р/к "Про порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції та накладення штрафу" (надалі - Рішення №2-р/к).
Пунктом 1 резолютивної частини Рішення №2-р/к, дії приватного підприємства "Канівавтотранс" (вул. Енергетиків, 36, м. Канів, 19000, ідентифікаційний код юридичної особи 33282691) (надалі – ПП "Канівавтотранс" або Підприємство), які полягають у досягненні неправомірних переваг у конкуренції відносно інших суб’єктів господарювання, які діють на ринку пасажирських перевезень автомобільним транспортом загального користування, шляхом надання послуг з перевезення пасажирів з порушенням схеми маршруту та розкладу руху, що не відповідає укладеним Договорам та вимогам Закону України "Про автомобільний транспорт" та підтверджено приписами Управління Укртрансінспекції у Черкаській області, порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, передбаченим статтею 15 Закону України "Про захист від недобросовісної конкуренції", у вигляді досягнення неправомірних переваг у конкуренції шляхом порушення вимог чинного законодавства, яке підтверджено актом державного органу, наділеного відповідною компетенцією.
Згідно пункту 2 резолютивної частини Рішення №2-р/к, за вчинення порушення, зазначеного в пункті 1 цього рішення, на приватне підприємство "Канівавтотранс" накладено штраф у розмірі 68000 (шістдесят вісім тисяч) гривень.
До Черкаського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України надійшла заява Підприємства від 17.03.2015 №11 (вх. №983/03 від 18.03.2015) про перегляд Рішення №2-р/к.
Відповідно до абзацу другого пункту 47 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 квітня 1994 року № 5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 6 травня 1994 року за № 90/299 (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 року № 169-р) (із змінами) (надалі – Правила), заява про перегляд рішення подається у письмовій формі й повинна містити вимоги заявника, у тому числі очікувані ним рішення за результатами перегляду, а також зазначення підстав для перегляду рішення, передбачених частиною першою статті 58 Закону України «Про захист економічної конкуренції» та доказів на їх підтвердження.
Підприємство у своїй заяві від 17.03.2015 №11 до територіального відділення про перегляд рішення просить:
переглянути рішення адміністративної колегії Черкаського обласного територіального відділення від 26.02.2015 №2-р/к у справі №03-24-02/14.
Перегляд зазначеного рішення Підприємство обґрунтовує тим, що територіальному відділенню не були відомі істотні обставини, та при цьому надає копії документів:
довідку з Управління Укртрансінспекції у Черкаській області про відсутність штрафів та заборгованості;
звіт про перевезення вантажів та пасажирів автомобільним транспортом з січня по червень 2013 року та з січня по червень 2014 року.
Управлінням Укртрансінспекції у Черкаській області видано ПП "Канівавтотранс" (лист від 18.03.2015 №90/5.1/15-15) про те, що внесені приписи №039149, №039151, №139152 від 28.04.2014 усунуто.
У той же час, у ході розгляду справи №03-24-02/14 Управлінням Укртрансінспекції у Черкаській області листом від 07.07.2014 №380/5/15-14 про стан виконання зазначених приписів територіальне відділення було повідомлено.
Таким чином, при прийнятті рішення адміністративної колегії Черкаського обласного територіального відділення від 26.02.2015 №2-р/к у справі №03-24-02/14 територіальному відділенню було відомо про стан виконання приписів №039149, №039151, №139152 від 28.04.2014, при цьому зазначене не є істотною обставиною, оскільки не спростовує вчинення порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції ПП "Канівавтотранс".
Надані звіти про перевезення вантажів та пасажирів автомобільним транспортом з січня по червень 2013 року та з січня по червень 2014 року вцілому по Підприємству без будь-яких пояснень, яким чином вони стосуються прийнятого Рішення №2-р/к не спростовують вчинення порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції ПП "Канівавтотранс" та не стосуються предмету даної справи.
Крім того, заява Підприємства від 17.03.2015 №11 щодо перегляду рішення не містила вимоги заявника, у тому числі очікувані ним рішення за результатами перегляду, які передбачені частиною третьою статті 58 Закону України "Про захист економічної конкуренції".
Таким чином, надані ПП "Канівавтотранс" копії документів не були достатніми та не можуть вважатися істотними обставинами, які не були відомі територіальному відділенню при прийнятті Рішення №2-р/к, для перегляду цього рішення.
Отже, заява ПП "Канівавтотранс" від 17.03.2015 №11 про перегляд Рішення №2-р/к була подана без додержання вимог, установлених у пункті 47 Правил, оскільки в ній не зазначено підстав для перегляду рішення та доказів на їх підтвердження, передбачених частиною першою статті 58 Закону України "Про захист економічної конкуренції". У зв’язку з цим, керуючись абзацом третім пункту 48 Правил, заява ПП "Канівавтотранс" від 17.03.2015 №11 про перегляд Рішення №2-р/к була залишена без руху, про що ПП "Канівавтотранс" було повідомлено листом від 25.03.2015 №03/726. У цьому ж листі Підприємству було запропоновано усунути в десятиденний строк з дня отримання цього листа зазначені недоліки.
ПП "Канівавтотранс" у визначений строк усунуло недоліки, зазначені у листі територіального відділення від 25.03.2015 №03/726.
Так, Підприємством листом від 10.04.2015 б/н (вх. 1407/03 від 10.04.2015) було надано копію листа Управління Укртрансінспекції у Черкаській області від 10.04.2015 №229/б.1/16-15, яким зазначено: " ..Приписи вами усунуто та Управлінням Укртрансінспекції їх скасовано, та припис №039152 від 28.04.2014 скасовано 20.05.2014р., припис №039149 від 28.04.2014 скасовано 19.06.2014р., припис №039151 від 28.04.2014р. скасовано14.07.2014р." (мовою оригіналу).
При цьому, Підприємство просить переглянути та змінити рішення адміністративної колегії Черкаського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 26.02.2015 №2-р/к, прийнятого у справі №03-24-02/14 про порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.
Зазначене Підприємство обґрунтовує тим, що під час прийняття рішення у справі територіальному відділенню не були відомі істотні обставини даної справи, а саме, що приписи винесені Управлінням Укртрансінспекції у Черкаській області від 28.04.2014 були скасовані нею до прийняття Рішення №2-р/к.
Після усунення Підприємством недоліків заяви про перегляд Рішення №2-р/к, територіальним відділенням, на підставі пунктів 48, 49, 51 Правил, було здійснено перевірку заяви та встановлено її відповідність вимогам, визначеним пунктом 47 цих Правил.
Відповідно до частини першої статті 58 Закону України "Про захист економічної конкуренції" органи Антимонопольного комітету України з власної ініціативи чи за заявами осіб можуть переглянути рішення, прийняті ними у справах про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, зокрема, у разі:
якщо істотні обставини не були і не могли бути відомі органам Антимонопольного комітету України, що призвело до прийняття незаконного або необґрунтованого рішення;
якщо рішення було прийнято на підставі недостовірної інформації, що призвело до прийняття незаконного або необґрунтованого рішення;
наявності інших підстав, передбачених законами України.
Абзацом сьомим частини першої статті 58 Закону України "Про захист економічної конкуренції", передбачено, що органи Антимонопольного комітету України, які прийняли рішення, можуть зупинити виконання рішення до закінчення його перегляду, про що письмово повідомляються особи, які беруть участь у справі.
Враховуючи наведені законодавчі норми та істотні обставини, які не були і не могли бути відомі територіальному відділенню (надання Підприємством копії листа Управління Укртрансінспекції у Черкаській області від 10.04.2015 №229/б.1/16-15, у якому зазначено, що приписи, винесені від 28.04.2014, скасовано) адміністративною колегією Черкаського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, на підставі частини першої статті 58 Закону України "Про захист економічної конкуренції", пунктів 46, 49-51 Правил розпорядженням від 22.04.2015 №13-рп/к "Про прийняття до розгляду заяви про перегляд рішення та зупинення виконання рішення" було розпочато провадження з перегляду Рішення №2-р/к у справі №03-24-02/14 та зупинено його виконання до закінчення перегляду.
Так, у ході розгляду справи №03-24-02/14, територіальним відділенням було встановлено.
У межах наданих повноважень Управлінням Укртрансінспекції у Черкаській області 18.04.2014 проведено перевірки транспортних засобів: марки I – VAN, номерний знак СА 1946АА; марки БАЗ, номерний знак СА 0803АА; марки БАЗ, номерний знак СА 0449АА на додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом. Зазначені транспортні засоби належать Підприємству.
За результатами перевірки Управлінням Укртрансінспекції у Черкаській області (надалі – Управління) на водіїв ПП "Канівавтотранс" складено акти від 18.04.2014, в яких зафіксовано порушення Закону України "Про автомобільний транспорт", зокрема, факт надання послуг з перевезення пасажирів за маршрутами "Канів – Черкаси", "Черкаси-Канів" рейси: 795/796, 845/846, 1404/1405 з порушенням схеми маршруту та розкладу руху, а саме: посадка та висадка пасажирів здійснювалася на зупинці "Статуправління" по вул. Дашковича в м. Черкаси без заїзду на АС-2 у м. Черкаси.
На підставі складених актів та відповідно до Закону України "Про автомобільний транспорт" заступником начальника Управління Укртрансінспекції у Черкаській області винесено приписи від 28.04.2014 за №№039149, 039151, 039152 ПП "Канівавтотранс" щодо усунення порушення законодавства про автомобільний транспорт.
Отже, у зазначених приписах було зафіксовано порушення чинного законодавства з боку ПП "Канівавтотранс", а саме: Закону України "Про автомобільний транспорт".
Крім того, ПП "Канівавтотранс", надаючи послуги з перевезення пасажирів з порушенням схеми маршруту та розкладу руху, що не відповідає вимогам Закону України "Про автомобільний транспорт" та укладеним договорам з перевезення пасажирів на міжміському автобусному маршруті загального користування, не здійснювало оплату обов’язкових послуг, що надаються автостанцією відповідно до вимог Закону України "Про автомобільний транспорт" та "Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту" на відміну від ТОВ "Сервіс- Авто – 2005", СП ТОВ "М+М" (інші суб’єкти господарювання, що надавали зазначені послуги).
У той же час, пасажири ПП "Канівавтотранс", які отримували послуги з перевезення по маршруту "Черкаси-Канів", не сплачували автостанційний збір, таким чином вартість квитка по цьому маршруту була для них нижчою, ніж у інших суб’єктів господарювання, що надавали зазначені послуги та при цьому дотримувалися вимог Закону України "Про автомобільний транспорт". Зазначене надавало певні переваги Підприємству щодо збільшення пасажиропотоку.
Листом від 10.07.2014 №01/01-30/4029 Черкаська обласна державна адміністрація повідомила: "…Відповідно до пункту 11 основних умов конкурсу та перевезення пасажирів автомобільні перевізники, визначені на відповідному об’єкті конкурсу переможцями, повинні виконувати наступну вимогу: "Визначення місцями зупинки автобусів автостанцій, а в разі їх відсутності – місць розташування автопавільйонів з відповідною інформацією про рух автобусів".
У договори з перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування "Канів-Черкаси", рейси 795/796, 845/846, 1404/1405, зміни не вносилися.
8. Відповідно до затверджених схем та розкладів руху, автобуси зазначених вище маршрутів повинні прибувати і відправлятися із АС 2 Черкаси та АС Канів" (мовою оригіналу).
Таким чином, ПП "Канівавтотранс", надаючи послуги з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування зі сполученням "Черкаси-Канів" та "Канів – Черкаси", повинно було прибувати на АС-2 та відправлятися з АС-2 та дотримуватись розкладу руху відповідно до Договорів. При цьому, ПП "Канівавтотранс" не зверталося до Черкаської обласної державної адміністрації про внесення змін у Договори щодо схеми маршруту.
На підставі вищевикладеного, адміністративною колегією Черкаського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України було прийнято Рішення №2-р/к, яким визнано дії ПП "Канівавтотранс", які полягають у досягненні неправомірних переваг у конкуренції відносно інших суб’єктів господарювання, які діють на ринку пасажирських перевезень автомобільним транспортом загального користування, шляхом надання послуг з перевезення пасажирів з порушенням схеми маршруту та розкладу руху, що не відповідає укладеним Договорам та вимогам Закону України "Про автомобільний транспорт" та підтверджено приписами Управління Укртрансінспекції у Черкаській області, порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, передбаченим статтею 15 Закону України "Про захист від недобросовісної конкуренції", у вигляді досягнення неправомірних переваг у конкуренції шляхом порушення вимог чинного законодавства, яке підтверджено актом державного органу, наділеного відповідною компетенцією. За вчинення порушення, на приватне підприємство "Канівавтотранс" накладено штраф у розмірі 68000 (шістдесят вісім тисяч) гривень.
При визначенні розміру штрафу було враховано, що порушення ПП "Канівавтотранс" вчинено не вперше.
Для з'ясування дійсних обставин, у ході перегляду Рішення №2-р/к, територіальним відділенням було направлено вимогу від 14.05.2015 №03/1227 про надання інформації до Управління Укртрансінспекції у Черкаській області, зокрема, чи були Управлінням скасовані винесені ним приписи від 28.04.2014 за №№039149, 039151, 039152 ПП "Канівавтотранс" щодо усунення порушення законодавства про автомобільний транспорт.
Листом від 02.06.2015 №181/5.1/15-15 Управлінням повідомлено, що: "Управлінням Укртрансінспекції у Черкаській області приписи №039149 від 28.04.2014 та №039151 від 28.04.2014 не скасовані, а лише перевізником ПП "Канівавтотранс" 20.05.2014 надані відповіді.
Припис №039152 від 28.04.2014 скасовано управлінням 20.05.2014 згідно заяви заявника" (мовою оригіналу).
На підтвердження того, що припис №039152 від 28.04.2014 скасовано, Управлінням надано постанову від 20.05.2014 про скасування припису №039152 від 28.04.2014.
У той же час, у ході розгляду справи №03-24-02/14 про порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції ПП "Канівавтотранс", Управлінням Укртрансінспекції у Черкаській області листом від 07.07.2014 №380/5/15-14 про стан виконання зазначених приписів територіальне відділення було повідомлено, що вони усунуті. Про те, що припис №039152 від 28.04.2014 скасований, Управлінням зазначено не було.
Отже, вказана обставина щодо скасування Управлінням припису №039152 від 28.04.2014 не була та не могла бути відома адміністративній колегії Черкаського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України на момент прийняття Рішення №2-р/к.
При цьому, слід зазначити, що адміністративною колегією Черкаського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Рішення №2-р/к було прийнято 26.02.2015, у той час, як постанова про скасування припису №039152 від 28.04.2014 датована 20.05.2014, тобто у Підприємства було достатньо часу для повідомлення територіального відділення про її скасування, але з невідомих територіальному відділенню причин ПП "Канівавтотранс" такої інформації до відділення не надав.
Зазначена постанова не є підставою для перегляду Рішення №2-р/к, оскільки в основу кваліфікації дій ПП "Канівавтотранс", а саме: досягнення неправомірних переваг у конкуренції шляхом порушення вимог чинного законодавства, яке підтверджено актом державного органу, наділеного відповідною компетенцією, взято до уваги три приписи Управління від 28.04.2014 за №№039149, 039151, 039152, якими зафіксовано надання Підприємством послуг з перевезення пасажирів з порушенням схеми маршруту та розкладу руху, що не відповідає укладеним Договорам та вимогам Закону України "Про автомобільний транспорт".
Отже, скасування одного з приписів не спростовує вчинення ПП "Канівавтотранс" порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.
Крім того, ПП "Канівавтотранс" листом від 10.04.2015 б/н зазначає, що: " ПП "Канівавтотранс" припинило свою господарську діяльність з 01.10.2014р і покладені на підприємство штрафні санкції призведуть до банкрутства" (мовою оригіналу).
При цьому, Підприємством надано лише податкову декларацію з податку на додану вартість за січень 2015 року подану Підприємством до Корсунь – Шевченківсьої державної податкової інспекції Головного Управління Міндоходів у Черкаській області (Канівське відділення), у якій відсутні податкові зобов’язання за зазначений період.
Звітів про фінансовий стан та фінансові результати та інформацію щодо суми доходу виручки від реалізації товарів, робіт та послуг за 2014 рік ПП "Канівавтотранс" територіальному відділенню не надало, як у ході розгляду справи, так і під час перегляду Рішення №2-р/к.
Крім того, слід зазначити, що за інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців України, розміщеної на веб - сайті https://usr.minjust.gov.ua Міністерства юстиції України, технічним адміністратором якого є державне підприємство "Інформаційно – ресурсний центр" ПП "Канівавтотранс" не перебуває в процесі припинення господарської діяльності.
Таким чином, у територіального відділення відсутня інформація про фінансовий стан Підприємства.
Відповідно до пункту 26 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19.04.1994 № 5, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 06.05.1994 за № 90/299 (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29.06.1998 № 169-р) (із змінами), Черкаське обласне територіальне відділення листом від 05.08.2015 №03/2152 надіслало Підприємству копію подання від 04.08.2015 № 236/03 з попередніми висновками з перегляду рішення від 26.02.2015 №2-р/к у справі №03-24-02/14 для надання доказів, клопотань, пояснень та заперечень стосовно результатів розгляду справи.
На надіслане ПП "Канівавтотранс" подання з попередніми висновками з перегляду рішення від 26.02.2015 №2-р/к будь – яких заперечень, зауважень до територіального відділення не надходило.
Виходячи із викладеного, керуючись статтями 7, 121, 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статтями 52 і 58 Закону України «Про захист економічної конкуренції», пунктом 11 Положення про територіальне відділення Антимонопольного комітету України, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 23.02.01 №32-р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.03.01 за №291/5482 (із змінами), пунктами 46-55 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції (Правила розгляду справ), затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 квітня 1994 року №5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 6 травня 1994 року за №90/299 (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 року №169-р) (із змінами), адміністративна колегія Черкаського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України,
В И Р І Ш И Л А:
1. Рішення адміністративної колегії Черкаського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 26.02.2015 №2-р/к у справі №03-24-02/14 про порушення приватним підприємством "Канівавтотранс" (вул. Енергетиків, 36, м. Канів, 19000, ідентифікаційний код юридичної особи 33282691) законодавства про захист від недобросовісної конкуренції залишити без змін.
2. Поновити виконання рішення адміністративної колегії Черкаського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 26.02.2015 №2-р/к у справі №03-24-02/14.
Відповідно до статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" рішення органів Антимонопольного комітету України є обов’язковими до виконання.
Рішення може бути оскаржено до господарського суду у двомісячний строк з дня його одержання.
Голова колегії,
в.о. голови відділення Л.Б. Гітман