Як встановлено обставинами справи, у «Положенні про розміщення об’єктів зовнішньої реклами у м. Бориспіль», затвердженого рішенням Бориспільської міської ради (далі – Рада) від 20.08.2013 № 3381-41-VI (далі – Положення), яке регулює правові відносини між Радою, виконавчим комітетом, комунальними установами та суб’єктами господарювання, що виникають у процесі розміщення зовнішньої реклами передбачено обов’язок розміщення соціальної реклами для розповсюджувача зовнішньої реклами за попередньою вимогою Робочого органу протягом місяця надати об’єкт зовнішньої реклами (по кожному об’єкту окремо) під розміщення соціальної реклами. Соціальна реклама розміщується розповсюджувачем безкоштовно відповідно до графіку розміщення соціальної реклами, затвердженого міським головою в останньому кварталі поточного року. Одночасно таке зобов’язання міститься у договорах на право тимчасового користування місцем(-ями) розміщення об’єктів зовнішньої реклами у м. Борисполі (далі – Договір).
Згідно статті 12 Закону України «Про рекламу», обов’язок щодо розміщення соціальної реклами органів місцевого самоврядування передбачений для суб’єктів господарювання, діяльність яких повністю або частково фінансується з державного або місцевих бюджетів.
Оскільки, розповсюджувачі зовнішньої реклами повинні розміщувати соціальну рекламу згідно графіку розташування соціальної реклами у м. Бориспіль, вони позбавлені можливості вільно планувати розміщення комерційної реклами/надання поверхонь об’єктів зовнішньої реклами для розміщення комерційної реклами в результаті фіксації періоду розміщення соціальної реклами у графіках, внаслідок чого отримують певні обмеження та незручності у веденні та плануванні своєї діяльності, що не передбачено законодавчими нормами та може призвести до обмеження та спотворення конкуренції.
Одночасно, було встановлено, що Положення та Договір містять умову для скасування дозволу та умову щодо оформлення дозволу на загальних підставах у разі зміни містобудівної ситуації, які не передбачені діючим законодавством.
Наслідком включення Радою умови для скасування дозволу, що не передбачена діючим законодавством, може бути створення несприятливих чи дискримінаційних умов діяльності окремих суб’єктів господарювання порівняно з конкурентами в територіальних межах м. Бориспіль.
Оформлення дозволу на загальних підставах замість його подовження та внесення змін у разі зміни містобудівної ситуації, як це передбачено пунктом 28 Типових правил, може призвести до виникнення додаткових витрат у суб’єкта господарювання при оформленні нового дозволу та ставить його у невигідне становище порівняно з конкурентами, які діють на тому ж самому ринку на території Київської області, де рішенням органу місцевого самоврядування не передбачено оформлення нового дозволу із зазначених обставин.
Адміністративна колегія Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України визнала такі дії органів місцевого самоврядування – антиконкурентними та зобов’язала привести у відповідність до чинного законодавства України «Положення про розміщення об’єктів зовнішньої реклами у м. Бориспіль» затвердженного рішенням Ради від 20.08.2013 № 3381-41-VI «Про затвердження Положення про розміщення об’єктів зовнішньої реклами у м. Бориспіль», у тому числі Договору на право тимчасового користування місцем(-ями) розміщення об’єктів зовнішньої реклами у м. Бориспіль, що є Додатком 3 до Положення, всі діючі договори на право тимчасового користування місцем(-ями) розміщення об’єктів зовнішньої реклами у м. Бориспіль.