Адміністративна колегія Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету визнала дії виконавчого комітету Бориспільської міської ради порушенням конкурентного законодавства, що полягають у створенні умов для вчинення порушення та зобов'язала в трьохмісячний строк припинити порушення, шляхом скасування пункту першого рішення № 326 від 09.04 2012 .
За результатами планової перевірки щодо дотримання норм законодавства про захист економічної конкуренції Бориспільською міською радою, зокрема, встановлено, що рішенням виконавчого комітету від 09.04.2012 № 326 «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій дочірньому підприємству «Житлово-експлуатаційне підприємство «Агробудмеханізація-Житлосервіс» встановлено тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для мешканців житлових будинків по вул. Мічуріна, 2а та Шевченка, 165а, які надає ДП “Житлово-експлуатаційне підприємство “Агробудмеханізація – Житлосервіс”.
Відповідно до норм Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою КМУ від 01.06.2011 № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» тариф на послуги розраховується окремо за кожним будинком залежно від запланованих кількісних показників послуг, що фактично повинні надаватися для забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій
Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міські, сільські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Отже, прийняття такого рішення на підставі розрахунків, які були виконані ДП “ЖЕП “Агробудмеханізація – Житлосервіс” призвело до порушення пункту 2 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, оскільки не було враховано положення щодо розрахунку тарифу окремо за кожним будинком.
Відповідно до пункту 3 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою КМУ від 01.06.2011 № 869 під час установлення тарифу на послуги необхідно забезпечувати прозорість визначення вартості усіх послуг з розрахунку на 1 кв. м. загальної площі квартири, житлового приміщення у гуртожитку та нежитлового приміщення у житловому будинку (гуртожитку).