Адміністративна колегія Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету зобов'язала виконавчий комітет Новоолександрівської сільської ради скасувати рішення від 27.04.2011 № 46 в частині затвердження тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення для споживачів даної послуги в селі Нова Олександрівка Згурівського району Київської області.
Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міські, сільські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Відповідно до частини другої статті 28, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, які встановлюються Національною комісією регулювання ринку комунальних послуг України), транспортні та інші послуги.
Виконавці/виробники ЖКП здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів. Органи місцевого самоврядування встановлюють тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі не нижче економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання).
Під час розгляду справи, встановлено, що СОК «Добробут» (надавач житлово-комунальних послуг на території с. Нова Олександрівка) застосовує тарифи на водопостачання та водовідведення, які були розроблені у відповідності до Постанови КМУ № 959 від 12.07.2006, що втратила чинність з прийняттям Постанови КМУ від 01.06.2011 № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги».
Хоча, відповідно до вищезазначених законодавчих норм, виконавчий комітет Новоолександрівської сільської ради повинен забезпечити споживачам тарифи, рівень яких відповідає розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво та відповідати чинному законодавству.
Адміністративною колегією така бездіяльність, яка полягає у нездійсненні контролю за приведенням тарифів на водопостачання та водовідведення у відповідність до норм чинного законодавства, а саме Постанови № 869, визнана порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, та створює умови для вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку СОК «Добробут».
На засіданні Адміністративної колегії голова Новоолександрівської сільської ради повідомила, що порушення визнає, зобов'язалась його усунути у 4-х місячний строк та зазначила, що виконавчий комітет проводить відповідну роботу з СОК «Добробут».
Розгляд справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку СОК «Добробут» наразі триває.