В ДІЯХ ВРКП "ВИШГОРОДТЕПЛОМЕРЕЖА" ТА ВИШГОРОДСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ВИЯВЛЕНО ОЗНАКИ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ЗАХИСТ ЕКОНОМІЧНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ НА РИНКУ ПОСЛУГ З ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ОПАЛЕННЯ У М. ВИШГОРОД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Опубліковано 15 грудня 2020 року о 10:02

Північним міжобласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України, на виконання доручення та з метою здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції, проведено дослідження на предмет наявності або відсутності ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції в діях Вишгородського районного комунального підприємства «Вишгородтепломережа» під час надання послуг з централізованого опалення, зокрема, у територіальних межах м. Вишгород Київської області.

У звязку із введенням в дію Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від  09.11.2017 № 2189-VIII органи місцевого самоврядування з 01.05.2019 втратили свої повноваження в частині встановлення тарифів на послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, а також їх зміни шляхом перегляду/коригування.

При цьому, постановою № 1082 було надано право теплопостачальним організаціям (виконавцям послуг незалежно від форми власності та підпорядкування) змінювати розмір нарахованої споживачам плати за теплову енергію, послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води у разі зміни ціни природного газу, що використовується для виробництва теплової енергії та надання відповідних послуг. Положення Постанови № 1082 стосуються особливостей нарахування (визначення) плати за послуги з централізованого опалення, централізованого постачання гарячої води для всіх споживачів, у зв’язку із зміною ціни природного газу для виконавців цих послуг під час опалювального періоду 2019/2020 років.

За результатами проведеного дослідження Відділенням встановлено, що дії
ВРКП «Вишгородтепломережа», які полягають у поданні до Вишгородської районної ради Київської області на затвердження економічно необґрунтованих тарифів на послуги з централізованого опалення після 01.05.2019, тобто дати втрати чинності Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2004 № 1875-IV, а також не здійснення перерахунків нарахувань плати споживачам за теплову енергію, послуги з централізованого опалення, у зв’язку із зміною ціни природного газу протягом опалювального періоду 2019/2020 років, містять ознаки порушення, передбаченого пунктом 2 статті 50 та частиною першою статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку надання послуг з централізованого опалення, зокрема, у межах м. Вишгород Київської області, що призвело до ущемлення інтересів споживачів, яке було б неможливим за умов існування значної конкуренції на цьому ринку. У зв’язку з наведеним, адміністративна колегія Північного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України 15 грудня 2020 року розпочала розгляд відповідної справи.

Крім того, Вишгородська районна рада, не здійснивши контроль за дотриманням ВРКП «Вишгородтепломережа» порядку розроблення тарифів на послуги з централізованого опалення та затвердивши рішеннями від 29.11.2018 № 502-33-VII,
від 20.08.2019 № 649-39-VII, від 12.12.2019 № 698-41-VII та від 20.02.2020
№ 777-43-VII тарифи на послуги з централізованого опалення, які були розроблені
ВРКП «Вишгородтепломережа», легітимізувала порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку вказаного суб’єкта господарювання, у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринках надання послуг з централізованого опалення у межах м. Вишгород Київської області.

Отже, дії Вишгородської районної ради, які полягають у встановленні рішеннями від 29.11.2018 № 502-33-VII, від 20.08.2019 № 649-39-VII, від 12.12.2019 №698-41-VII та від 20.02.2020 № 777-43-VII економічно необґрунтованих тарифів
ВРКП «Вишгородтепломережа» на послуги з централізованого опалення після 01.05.2019, тобто дати втрати чинності Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2004 № 1875-IV, містять ознаки порушення, передбаченого пунктом 7 статті 50 та статті 17 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді легітимації порушення ВРКП «Вишгородтепломережа» законодавства про захист економічної конкуренції на ринку надання послуг з централізованого опалення у межах м. Вишгород Київської області.

Враховуючи наведене, адміністративна колегія Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України 15 грудня 2020 року розпочала розгляд відповідних справ.

Наразі розгляд справи триває.

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux