ЩОКВАРТАЛЬНИЙ ДАЙДЖЕСТ /КВІТЕНЬ/ 2013 # 1

Опубліковано 10 квітня 2013 року о 18:27

 

Конкуренція

ЩОКВАРТАЛЬНИЙ ДАЙДЖЕСТ ׀КВІТЕНЬ 2013׀ # 1

 

Житомирського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України _____________________________________________________________________________________

 

Тільки спільними зусиллями органів влади, підприємців та громадян можна досягти реальних змін у правовій свідомості громадян і суспільства в цілому, запровадити принципи справедливої конкуренції як пріоритет в діяльності органів влади та бізнесу, стимулювати розвиток конкурентних відносин в економічній сфері.

Голова Житомирського обласного територіального відділення АМКУ

Олександр Безсмертний

 

 

Адвокатування конкуренції - найважливіша складова частина роботи Житомирського обласного територіального відділення АМКУ

Одним із основних завдань органів Антимонопольного комітету України є контроль за дотриманням конкуренційного законодавства, що дозволяє підтримувати здорову конкуренцію на товарних ринках та сприяти її розвитку.

Адвокатування конкуренції – це підтримка конкуренції за допомогою інших, ніж правозастосування, заходів, зокрема оцінка впливу на конкуренцію регуляторних актів та проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи.

Методи адвокатування конкуренції не пов'язані безпосередньо з правоохоронними механізмами, вони орієнтуються на створення конкурентних умов для економічної діяльності.

Подпись: Оцінка впливу на конкуренцію регуляторних актів

Одним із найбільш вагомих напрямків адвокатування конкуренції є оцінка впливу на конкуренцію регуляторних актів. Не виважені рішення органів можуть мати більш вагомий та тривалий негативний вплив на конкуренцію, ніж антиконкурентні дії суб’єктів господарювання. Тому у взаєминах з цими органами застосовуються як засоби правозастосування так і засоби переконання та роз’яснення.

Відділенням протягом І кварталу 2013 року було опрацьовано 58 проектів рішень та розпоряджень органів влади та органів місцевого самоврядування, з них

погоджено 52 проекти нормативно-правових актів;

 не погоджено 2 проекти нормативно-правових актів:

·   "Про погодження тарифів на послуги з вивезення побутових відходів для споживачів І групи (населення)" (Олевська міська рада);

·   "Про погодження тарифу на перевезення пасажирів автомобільним транспортом по місту Новоград-Волинському в звичайному режимі руху" (виконавчий комітет Новоград-Волинської міської ради).

надано зауваження та пропозиції до 4 нормативно-правових актів щодо приведення їх у відповідність до вимог законодавства про захист економічної конкуренції:

·   "Про погодження Комплексної програми розвитку житлового господарства міської ради "Ефективне та надійне житлове господарство-мешканцям міста" на 2013-2015 роки" (виконавчий комітет Житомирської міської ради);

·   "Про затвердження проекту рішення "Про затвердження Положення пайової участі у створенні інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Малина" (Малинська міська рада);

·   "Про застосування орендних ставок за використання комунального майна територіальної громади м. Бердичева" (виконавчий комітет Бердичівської міської ради);

·   "Про затвердження Методики розрахунку орендної плати за державне (комунальне) майно спільної власності територіальної громади селища та пропорції її розподілу" (Любарська селищна рада).

Подпись: Проведення ринкових досліджень

Відділенням розпочато дослідження ринків:

-    ритуальних послуг;

-    роздрібної торгівлі лікарськими засобами;

-    надання позик фізичним особам шляхом адміністрування коштів учасників груп;

-    послуг з перевірки технічного стану транспортних засобів під час обов’язкового технічного контролю з урахуванням категорійності транспортних засобів, які підлягають такому контролю;

-    послуг сертифікованих зернових складів;

-    послуг із збору, вивезення, перероблення та захоронення побутових відходів.

Метою дослідження ринків є визначення стану конкуренційного середовища на ринку, його оцінка та внесення пропозицій щодо здійснених заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, забезпечення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції.

У разі виявлення порушення за результатами проведеного дослідження буде вжито відповідні заходи реагування – надано рекомендації або розпочато розгляд справ.

До уваги суб’єктів господарювання, підприємців та громадян!

Житомирське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України було б вдячно бізнес-асоціаціям, суб'єктам господарювання підприємницької діяльності за надання інформації про наявні на ринках проблеми, які перешкоджають розвитку конкуренції, та функціонування ринків, пропозиції щодо розробки проектів змін до законодавчих та нормативно правових актів.

Подпись: Заходи щодо запобігання порушень конкуренційного законодавства

 ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПРО ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ АПТЕК ЗА ПІДВИЩЕННЯ ЦІН НА ЛІКИ

З метою запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції учасникам ринку роздрібної торгівлі лікарськими засобами, що мають структурні ознаки індивідуально чи колективної монополії на регіональних ринках роздрібної торгівлі лікарськими засобами (ПП фірма "Санітас", КП "Лугинська центральна районна, КП "Брусилівська районна аптека № 13", КП "Народицька центральна районна аптека № 30"), рекомендовано утриматись від дій або бездіяльності, що може спричинити підвищення цін на жарознижуючі лікарські засоби.

Дані рекомендації всіма суб’єктами господарювання взяті до відома та виконання.

 

ПОСИЛЕНО ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ВИКОНАВЦІВ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ ЗА ЯКІСТЬ ЇХ НАДАННЯ

Відділенням проведено аналіз договорів про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, укладених ПП “Житлоремекс 2” з населенням, та встановлено, що укладені договори із споживачами не відповідають чинному законодавству України.

Відділенням було надано рекомендації ПП “Житлоремекс 2” про внесення змін в договори про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій шляхом приведення їх у відповідність до Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 № 529.

На виконання рекомендацій відділення ПП “Житлоремекс 2” повідомило, що Підприємством проводиться робота по переукладанню договорів та в подальшому використовуватиметься типовий договір, що розроблений з врахуванням рекомендацій Відділення.

 

АРХІВНІ ПОСЛУГИ ПОДЕШЕВШАЮТЬ

Відділенням було встановлено, що Державний архів Житомирської області застосовував протягом 2010 -2012 років завищені тарифи (ціни) на послуги у сфері використання відомостей, що містяться в архівних документах. Зі споживачів у випадку, коли заявнику надсилалась відповідь по пошті, стягувалась плата за поштові послуги (вартість конверту з маркою).

З метою усунення порушень відділенням були надані рекомендації Архіву щодо припинення стягнення зі споживачів зайвих коштів

На виконання рекомендацій відділення колегія Архіву прийняла рішення про припинення стягнення зі споживачів коштів за поштові послуги. Відповідно до Положення про Державний архів Житомирської області зазначене рішення оголошено наказом директора Державного архіву області.

Так, з лютого місяця 2013 року вартість послуг у сфері використання відомостей, що містяться в архівних документах зменшена на 4,60 грн.

 

 СТРАХОВІЙ КОМПАНІЇ НАГАДАНО ПРО ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ

КОНКУРЕНЦІЙНОГО ЗАКОНОДАВСТВА

З метою запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції на ринку страхових послуг надані рекомендації ПАТ «УСК «Гарант-Авто» в особі Житомирської філії.

Страхова компанія стягувала страхові платежі (премії) в необґрунтованих розмірах та встановлювала в договорах обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів різного розміру франшизи без об’єктивно виправданих на те причин, що могло призвести до ущемлення інтересів споживачів.

На виконання рекомендацій ЖФ ПАТ “УСК “Гарант-Авто” повідомила, що всі штатні фахівці з страхування філії попереджені про недопущення в подальшому відхилень при укладанні договорів обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Також, штатними фахівцями з страхування була проведена робота по ознайомленню та роз’ясненню вищевказаних рекомендацій діючим страховим агентам філії.

ЗАПОВНЕННЯ ЗАЯВ НА РЕЄСТРАЦІЮ ШЛЮБУ МАЄ БУТИ БЕЗОПЛАТНИМ

В ході проведеної планової перевірки відділу державної реєстрації актів цивільного стану Житомирського міського управління юстиції було встановлено, що з громадян, які бажають зареєструвати шлюб, стягувалась плата за додаткові послуги щодо заповнення заяв про реєстрацію шлюбу працівниками відділу у розмірі 31,00 грн. При цьому, у громадян не з’ясовувалось чи бажають вони отримати цю послугу.

З метою припинення неправомірних дій відділу державної реєстрації актів цивільного стану Житомирського міського управління юстиції були надані рекомендації щодо вжиття заходів, які унеможливлять вчинення дій, які можуть спричинити нав’язування платних послуг, що передують державній реєстрації актів цивільного стану.

На виконання рекомендацій відділом було розміщено стенд з інформацією, що платні послуги надаються тільки за бажанням заявника та за відповідною письмовою заявою, при цьому наголошено, що відмова фізичної особи від отримання платних послуг не впливає на реалізацію її прав та інтересів. Також, були створені всі умови для реалізації прав громадян щодо написання заяв власноручно.

 

 

  Подпись: ПРОВЕДЕННЯ ПРЕС-КОНФЕРЕНЦІЙ

 24 січня 2013 року відбулася прес-конференція голови Житомирського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Безсмертного О. В., на якій були підведені підсумки роботи відділення за 2012 рік.

14 березня 2013 року відбулася прес-конференція голови Житомирського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України Безсмертного О. В., на якій були підведені підсумки роботи відділення за січень – лютий 2013 року.

Подпись: ПУБЛІКАЦІЇ

«Обережно: знову – лохотрон» (Обласна офіційна громадсько-політична газета «Житомирщина» від 22 січня 2013 року)

«За виробниками цукерок та ковбаси обіцяють пильно стежити» (Обласна офіційна громадсько-політична газета «Житомирщина» від 12 лютого 2013 року)

«Найдешевший хліб таки подорожчав. Наскільки й чому» (Обласна офіційна громадсько-політична газета «Житомирщина» від 22 березня 2013 року).

Подпись: НОВОВВЕДЕННЯ

Антимонопольний комітет України розробив Порядок звільнення від відповідальності суб’єктів господарювання, що добровільно повідомили про свою участь у картельних змовах. Цей механізм, який відомий також під назвою ЛІНЕНСІ, широко використовується конкурентними органами Європейського союзу, інших країн. Даний Порядок має на меті детально врегулювати процедуру звільнення від відповідальності суб’єктів господарювання – учасників картелів. Добровільні звернення учасників картелю до Комітету та надання достатніх документальних доказів дозволять не тільки розкрити змову, а й уникнути суб’єктам господарювання відповідальності за участь у ній. При цьому обов’язковою умовою для звільнення від відповідальності є першість повідомлення про картель та надання суттєвої інформації. Одним із важливих принципів Порядку є конфіденційність інформації щодо особи, яка заявила про картель.

Повідомити про участь у картелі можна за номером телефону: 063-789-15-38 або на електронну адресу kartel@amcu.gov.ua.

ПРО ПРИЙОМ ГРОМАДЯН ТА ПРЯМІ ТЕЛЕФОННІЛІНІЇ:

Особистий прийомгромадян:

Безсмертний О.В.- голова відділення –

щовівторка:

І та ІІтиждень місяця – з 10.00 до 12.00

ІІІ таІV тиждень місяця – з 15.00 до 18.00

Кравченко Н.М.- заступник голови відділення –

щоп’ятниці:

І та ІІтиждень місяця – з 15.00 до 16.45

ІІІ та ІV тиждень місяця – з10.00 до 12.00

На запитання громадян відповідають:

·  Безсмертний О.В., голова відділення – щовівторка,щоп’ятниці 10.00-11.00 (тел: 22-52-85)

·  Кравченко Н.М., заступник голови відділення – щосереди10.00-11.00 (тел: 22-39-92)

·  ЗагільськаТ.Г., начальник першого відділу досліджень тарозслідувань – щопонеділка 10.00-11.00 (тел: 22-12-67)

·  Ковальчук Л.М. -начальник другого відділу досліджень та розслідувань – щочетверга10.00-11.00 (тел:47-02-87)

Працює “гаряча” телефонна лінія за номером

(0412) 47-02-87

понеділок – четвер: з 9:00 до13:00 та 13:45 до 18:00

п’ятниця: з 9:00 до 13:00 та 13:45 до 16:45

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux