Анотаційний звіт до основних показників діяльності відділення у 2018 році

Опубліковано 23 березня 2021 року о 13:18

У 2018 році Житомирським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України вжито комплексних заходів щодо виявлення та припинення порушень у вигляді зловживань монопольним (домінуючим) становищем суб’єктами господарювання, антиконкурентних дій органів влади, органів місцевого самоврядування, недопущення та припинення інших порушень Законів України “Про захист економічної конкуренції” та “Про захист від недобросовісної конкуренції”.

Особлива увага приділялась адвокатуванню конкуренції – підтримці конкуренції за допомогою інших, ніж правозастосування, заходів. 

Одним із найбільш вагомих напрямів адвокатування конкуренції є оцінка впливу на конкуренцію регуляторних актів З цією метою опрацьовано 170 проектів рішень та розпоряджень органів влади та органів місцевого самоврядування, до 64 з них надано зауваження або у погодженні відмовлено, оскільки їх прийняття могло б негативно позначитися на розвитку конкуренції.

Протягом 2018 року до Відділення надійшло на розгляд 49 заяв про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Припинено 18 порушень законодавства про захист економічної конкуренції та 16 дій, які містили ознаки порушень, без застосування фінансових санкцій. 

Економічний ефект припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції склав 6 995,046 тис грн. 

Накладено штрафів на суму 423,780 тис грн, сплачено – 1 098,820 тис грн. 

Так, протягом минулого року Відділенням визнано порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції дії:

- ДП “Пропан”, яке у період з 10.02.2014 по І півріччя 2015 року встановлювало економічно необґрунтовані, завищені ціни 1 балона скрапленого газу для побутових потреб населення Житомирської області (крім м. Коростишева та Коростишівського району),

- суб’єкта господарювання в особі ДП “Пропан” та ПАТ “Київоблгаз”, який у період з 10.02.2014 по І півріччя 2015 року встановлював економічно необґрунтовані, завищені ціни 1 балона скрапленого газу для побутових потреб населення Київської області,

- суб’єкта господарювання в особі ДП “Пропан” та ПАТ “Вінницягаз”, який у період з 10.02.2014 по І півріччя 2015 року встановлював економічно необґрунтовані, завищені ціни 1 балона скрапленого газу для побутових потреб населення Вінницької області,

- суб’єкта господарювання в особі ДП “Пропан” та ПАТ “Рівнегаз”, який у період з 15.03.2015 по 30.06.2015 встановлював економічно необґрунтовані, завищені ціни 1 балона скрапленого газу для побутових потреб населення Рівненської області,

- суб’єкта господарювання в особі ДП “Пропан” та ПАТ “Хмельницькгаз”, який у період з 10.02.2014 по І півріччя 2015 року встановлював економічно необґрунтовані, завищені ціни 1 балона скрапленого газу для побутових потреб населення Хмельницької області (крім м. Шепетівка та Шепетівського району),

- суб’єкта господарювання в особі ДП “Пропан” та ПрАТ “Полтавапропангаз”, який період з 15.03.2015 по 30.06.2015 встановлював економічно необґрунтовані, завищені ціни 1 балона скрапленого газу для побутових потреб населення 19 районів Полтавської області;

- ДП “Пропан” та ПП “Токма Альянс”, які під час участі у конкурсних торгах (цінових пропозицій) на закупівлю газу пропан-бутану (газ нафтовий та інші газоподібні вуглеводні, крім природного газу), що проводились 23.01.2014 Баранівською міською радою, вчинили порушення законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів,

- Управління екології та природних ресурсів Житомирської обласної державної адміністрації, яке протягом 2016 року: порушувало терміни розгляду звернень споживачів послуг про видачу дозвільних документів в сфері екології; відмовляло споживачам послуг в реєстрації звітів по інвентаризації викидів забруднюючих речовин та у видачі дозвільних документів в сфері екології з підстав, не передбачених нормами чинного законодавства; необґрунтовано повторно відмовляло у видачі дозвільних документів у сфері екології та реєстрації звітів по інвентаризації викидів забруднюючих речовин, в тому числі з причин, не зазначених у попередній відмові; формально затягувало терміни видачі дозвільних документів у сфері екології, 

- АТ “Житомиробленерго”, яке у 2016 році нав’язувало замовникам певні типи лічильників електричної енергії,

- виконавчого комітету Житомирської міської ради, який встановлював без проведення конкурсної процедури необґрунтовані розмірів ставок орендної плати за 1 м2 за базовий місяць розрахунку на кожне приміщення, шляхом прийняття рішень “Про оренду комунального майна та внесення змін в рішення міськвиконкому”,

- Управління транспорту і зв’язку Житомирської міської ради, яке не провело конкурс на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування № 53 та № 53-а у м. Житомирі, внаслідок чого перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування № 53 та № 53-а у м. Житомирі продовжує здійснювати КП “ЖТТУ” Житомирської міської ради,

- ПП “Елік”, ТОВ “Тех-сервіс”, ТОВ “Бріз”, ТОВ “ТЕРРА ГОЛД”, ФОП Северенчук С.Л., ТОВ “Мобілгаз”, ТОВ “Спіка Прайм”, які не подали інформацію на вимоги голови Відділення у встановлені строки.

З метою припинення дій, які містять ознаки порушень конкурентного законодавства, надані обов’язкові для розгляду рекомендації:

 виконачому комітету Малинської міської ради забезпечити розробку та затвердження Конкурсної документації по проведенню конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів у м. Малині, яка б не містила несприятливих та дискримінаційних кваліфікаційних вимог для учасників конкурсу, що могло б призвести до звуження їх кола та обмеження конкуренції на ринку послуг з вивезення побутових відходів на території м. Малина;

 виконавчому комітету Житомирської міської ради скасувати рішення виконкому від 09.11.2016 № 1040 “Про внесення змін та доповнень в додаток 1 до рішення виконавчого комітету міської ради від 21.09.2016 № 887”, яким власників тимчасових споруд зобов’язано укладати договори пайової участі в утриманні об’єктів благоустрою, в той час як законодавством передбачена можливість самостійного утримання власником ТС об’єкта благоустрою;

 виконавчим комітетам Бердичівської, Радомишльської, Новоград – Волинської міських рад, Андрушівській, Овруцькій, Олевській, Коростенській, Баранівській міським радам, Народицькій, Іршанській, Лугинській селищній раді провести конкурси на визначення управителів багатоквартирних будинків у відповідності до умов Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку, затвердженого наказом Мінрегіонрозвитку від 13.06.2016 № 150;

 Ємільчинській, Хорошівській, Любарській, Романівській, Ружинській, Попільнянській, Лугинській, Брусилівській селищним радам, Чуднівській міській раді, Оліївській сільській об’єднаній територіальній громаді провести конкурси на визначення виконавців послуг з вивезення твердих побутових відходів у відповідності до вимог чинного законодавства України;

 Хорошівській районній раді створити рівні умови діяльності для суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність на одному ринку, та є конкурентами один одному;

 Новоград – Волинській, Бердичівській, Баранівській, Малинській, Брусилівській, Олевській, Хорошівській, Андрушівській, Попільнянській, Радомишльській, Ружинській, Черняхівській районним державним адміністраціям створити рівні умови для здійснення суб’єктами господарювання діяльності на ринку (неправомірні дії полягають у встановленні до 01.01.2013 та застосуванні до теперішнього часу у договорах оренди землі, укладених з суб’єктами господарювання, що діють на одному товарному ринку, різних відсотків орендної плати за земельні ділянки однакового цільового призначення);

 АТ “Житомиробленерго” вжити заходів щодо недопущення встановлення вимоги надання замовником копії паспорта прив’язки з метою підготовки технічних умов на приєднання електроустановки тимчасової споруди до електричних мереж Товариства;

 ТОВ “Медібор” вжити заходів щодо усунення причин виникнення порушення у вигляді розміщення реклами з формулюваннями, які можуть ввести в оману споживачів стосовно неправдивих відомостей щодо ефективності послуг та неповних відомостей щодо послуг естетичної медицини, на які розповсюджується акція;

 ТОВ “Тернопільський завод безалкогольних напоїв плюс”, ПрАТ “Вінницька харчосмакова фабрика”, ТОВ “НОВУС УКРАЇНА”, ФОП Іващенко О.В., ПП “Віктор і К”, СТ “Капелька”, ТОВ “ПРОДЛОГІСТИКА”, ТОВ “БІЗНЕС КОНТАКТ”, ТОВ “Кіровоградпродсервіс”, ТОВ “ГІДРОСЕНД” припинити повідомлення невизначеному колу осіб на споживчих етикетках продукту “Столовий розчин оцтової кислоти 9%”, “Розчин оцтової кислоти “Вінницький” 9%”, “Розчин оцтової кислоти водний “Вінницький” 9%”, “Розчин оцтової кислоти 9%”, “Замінник оцту, одержаний з оцтової кислоти, столовий 9%”, “Замінник оцту столовий 9%”, “Столовий розчин оцтової кислоти ТМ “ОГОНЕК” 9% 1л.”, “Оцет столовий 9%, отриманий розведенням оцтової кислоти”, “Замінник оцту, одержаний з оцтової кислоти, столовий 9%” внаслідок замочування окремих фактів неповних відомостей щодо складу даного продукту;

 ТОВ “Ново – Водолажський масло-жировий комбінат”, ТОВ “Агрос Плюс”, ПВП “Каскад-2001”, ФОП Діденко С.М. припинити повідомлення невизначеному колу осіб на споживчих етикетках продукту “Оцет з кислоти оцтової синтетичної харчової”, “Розчин оцтової харчової кислоти 9%”, “Оцет столовий, отриманий розведенням оцтової кислоти”, ““ОЦЕТ” Столовий 9%” внаслідок обраного способу викладення неправдивих відомостей щодо назви продукту;

 ТОВ “Науково – лікувальний реабілітаційний центр Асклепій” привести інформацію про акції та спеціальні ціни товариства, що розміщується на сайті, у відповідність до вимог чинного законодавства;

 ТОВ “Медичний центр Асклепій Плюс” повідомляти у рекламі інформацію про діяльність та послуги товариства у відповідності з вимогами чинного законодавства.

З метою запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції надано рекомендації:

 23 районним радам та 12 міським радам вжити заходів щодо встановлення рівних умов здійснення господарської діяльності для всіх суб’єктів господарювання незалежно від форми власності, які є учасниками регіональних ринків роздрібної торгівлі лікарськими засобами;

 Управлінню дорожнього будівництва та інфраструктури Житомирської обласної державної адміністрації та Андрушівській, Чуднівській, Олевській, Ружинській, Попільнянській, Овруцькій, Народицькій, Любарській, Ємільчинській, Баранівській, Романівській та Брусилівській райдержадміністраціям:

- забезпечити перевірку укладених (чинних) договорів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на приміських маршрутах, що не виходять за межі області (району), з автомобільними перевізниками на наявність таких умов організації перевезень, як вартість перевезення пасажирів та порядок зміни перевізниками вартості перевезення, а за відсутності таких умов – ініціювати внесення відповідних змін до укладених договорів х перевізниками,

- забезпечити проведення конкурсного відбору перевізників з урахуванням вартості їх послуг, за результатами якого укладати договори про організацію перевезень пасажирів, в яких передбачати вартість проїзду та умови, за яких можлива зміна перевізниками вартості перевезення пасажирів, та порядок ініціювання та внесення таких змін у договори; 

 Новогуйвинській селищній раді вжити заходів стосовно зобов’язання Новогуйвинського ВЖРЕКП вести облік фактично понесених витрат на надання кожної складової послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій по кожному будинку окремо, як це передбачено чинним законодавством України;

 КП “Комбінат комунальних підприємств міста Бердичева” провести розрахунок економічно обґрунтованих тарифів на послуги з копання могил;

 Черняхівській, Пулинській, Брусилівській селищним радам, Овруцькій, Олевській міським радам вжити заходів щодо створення ритуальних служб та визначення виконавців ритуальних послуг; 

 Департаменту агропромислового розвитку та економічної політики Житомирської облдержадміністрації розглянути питання: забезпечення стабільних цін на хліб і хлібобулочні вироби, недопущення кризових явищ у хлібопекарській галузі, забезпечення населення області високоякісними хлібобулочними виробами за стабільними цінами; постачання виробникам хліба та хлібобулочних виробів борошна для хлібопечення з державних запасів;

 ТОВ “Бердичівський хлібозавод”, ТОВ “Золотий коровай”, ПАТ “Коростенський хлібозавод”, ПАТ “Новоград – Волинський хлібозавод”, ТОВ “ПОЛІССЯ-ХЛІБ”, ПАТ “Овруцкий хлібозавод” розглянути питання щодо доцільності придбання борошна з державних запасів з метою мінімізації підвищення оптово – відпускних цін на хліб та хлібобулочні вироби.

Працює суб – сайт відділення на офіційному веб – сайті Антимонопольного комітету України.

У подальшій роботі Відділення спрямує зусилля на питаннях захисту та розвитку конкуренції, перш за все, на соціально важливих ринках, крім того, буде здійснюватись державний контроль за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на інших ринках відповідно до плану роботи на 2019 рік та за дорученнями Антимонопольного комітету України, та співпраці з органами влади, органами місцевого самоврядування, правоохоронними органами.

 

 

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux