ЩОКВАРТАЛЬНИЙ ДАЙДЖЕСТ IСІЧЕНЬ 2015I #8

Опубліковано 17 січня 2015 року о 15:42

 

Конкуренція

ЩОКВАРТАЛЬНИЙ ДАЙДЖЕСТ ׀січень 2015׀ # 8

 

Житомирського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України

_____________________________________________________________________________________

людтНаше завдання – захищати конкуренцію на теренах Житомирської області

 

 ПІДСУМКИ ДІЯЛЬНОСТІ

ЖИТОМИРСЬКОГО ОБЛАСНОГО ТЕРИТОРІАЛЬНОГО

ВІДДІЛЕННЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ ЗА 2014 РІК 


Протягом 2014 року зусилля відділення були спрямовані, насамперед, на виявлення та припинення зловживань монопольним (домінуючим) становищем суб’єктами господарювання і антиконкурентних дій органів влади, органів місцевого самоврядування, недопущення та припинення порушень Законів України “Про захист економічної конкуренції” та “Про захист від недобросовісної конкуренції”.

З метою адвокатування конкуренції відділенням надано 18 пропозицій органам влади, органам місцевого самоврядування, суб’єктам господарювання щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.

Опрацьовано 128 проектів рішень та розпоряджень органів влади та органів місцевого самоврядування, до 29 з них надано зауваження або у погодженні відмовлено, оскільки їх прийняття могло б негативно позначитися на розвитку економічної конкуренції.

До відділення надійшло на розгляд 89 заяв про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

За результатами перевірок, розгляду заяв та звернень, а також за власною ініціативою розпочато розгляд 48 справ за ознаками порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

Припинено 42 порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Накладено штрафів на суму 565 тис грн.

Сплачено штрафів на суму понад 1 млн. грн, економічний ефект припинених порушень законодавства про захист економічної конкуренції склав понад 15 млн. грн.

Припинено 35 неправомірних дій суб’єктів господарювання, органів місцевого самоврядування, які містили ознаки порушень, без застосування фінансових санкцій.

У подальшій роботі відділення спрямує зусилля на питаннях захисту та розвитку конкуренції, перш за все, на соціально важливих ринках згідно з пріоритетами Антимонопольного комітету України на 2015 рік.

Крім того, відділенням буде здійснюватись державний контроль за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на ринках послуг з технічної інвентаризації, утримання будинків і споруд та прибудинкових територій відповідно до плану роботи на 2015 рік та за дорученнями Антимонопольного комітету України.



 

РІШЕННЯ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ

ЖИТОМИРСЬКОГО ОБЛАСНОГО ТЕРИТОРІАЛЬНОГО ВІДДІЛЕННЯ

АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ

 

ВИЯВЛЕНІ АНТИКОНКУРЕНТНІ УЗГОДЖЕНІ ДІЇ СУБЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ

 

 

 


 

Житомирське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України оштрафувало ТОВ “Торговий Дім «КАМАЗ” та ТОВ “ПКК “БУДШЛЯХМАШ” на 47 тис грн. загалом за антиконкурентні узгоджені дії під час участі у торгах:

·                   на закупівлю КП “Житомирводоканал” автомобіля спеціального та спеціалізованого (машина з муловисмоктувальним та каналопромивним обладнанням для збору та транспортування побутових і промислових відходів виробництва);

·                   на закупівлю ДП “Житомирський облавтодор” ВАТ “Державна акціонерна компанія “Автомобільні дороги України” автомобіля спеціального та спеціалізованого (автомобіль МКДЗ 20 на шасі КАМАЗ 53215 з поливомийним, піскорозкидальним, щіточним обладнанням та обладнанням для мийки та очищення колесовідбійної стрічки – 3 одиниці та на закупівлю автомобіля спеціального та спеціалізованого (солерозподілювач на базі вантажного автомобіля з ємкістю бункера 10 м3. Як встановило Відділення, зазначені суб'єкти господарювання узгодили свою поведінку щодо закупівлі автомобілів. Дії зазначених суб'єктів господарювання призвели до спотворення результатів торгів.

ТОВ «ПКК “БУДШЛЯХМАШ” та ТОВ “Торговий Дім “КАМАЗ” визнали порушення.

 

Результати проведеного дослідження

на ринку житлових послуг

квжреп 3.jpgВ ході проведеного дослідження Житомирським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України встановлено, що тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій встановлені рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 17.09.2014 № 401 “Про внесення до рішень виконавчого комітету міської ради від 16.05.2013 №№ 191, 193, 195, 197, 199, 201, 202, 203, 205, 206, 208”, яке було оприлюднено в газеті “МІСТО” 18 вересня 2014року.

Відповідно до квитанцій на сплату послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій КП “ВЖРЕП №3”, КП “ВЖРЕП №6”; КП “ВЖРЕП № 13”; КП “ВЖРЕП № 16” почали застосовувати тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій ще до прийняття відповідного рішення виконавчим комітетом Житомирської міської ради, що суперечить чинному законодавству України.

З метою припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, адміністративна колегія надала комунальним підприємствам обов’язкові для розгляду рекомендації:

провести мешканцям житлових будинків, які обслуговують вищезазначені КП “ВЖРЕПи”, перерахунки плати за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій за період, зазначений в наданих рекомендаціях.

 

Житомирське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України оштрафувало ПП “Житлоремсервіс-9” м. Радомишль на 4 тис. грн за зловживання монопольним становищем на ринку з утримання будинків і споруд та прибудинкової території в межах відповідної зони обслуговування.

Рішенням адміністративної Колегії Відділення зобов’язано ПП “Житлоремсервіс – 9” припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції шляхом розрахунку економічно обґрунтованих тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у відповідності до вимог Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869.

 

Створення органами місцевого самоврядування умов для вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції

 

 

 

Житомирське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України рішенням адміністративної колегії зобов’язано Радомишльську міську раду в особі виконавчого комітету припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції шляхом встановлення для ПП “Житлоремсервіс-9” економічно обґрунтованих тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

За результатами розгляду звернення Радомишльського РВ УМВС в Житомирській області було встановлено, що ПП “Житлоремсервіс-9” починаючи з 01.03.2009 застосовувало тарифи на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій, розраховані з порушенням вимог Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.2005 № 560, який діяв на той час. Такі дії підприємства стали можливими внаслідок прийняття виконавчим комітетом Радомишльської міської ради рішення від 24.02.2009 № 31 “Про затвердження тарифів на послуги приватного підприємства “Житлоремсервіс-9””.

Рішенням Відділення зобов’язано Бердичівську міську раду внести зміни у Положення про порядок надання дозволів на виконання робіт, пов’язаних з порушенням благоустрою в м. Бердичеві.

Відділенням було встановлено, що всупереч вимог Закону України “Про благоустрій населених пунктів” та постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2013 № 870 МКП “Бердичівкомунсервіс” стягує з фізичних та юридичних осіб плату за видачу дозволів на порушення об’єктів благоустрою, їх переоформлення та видачу дублікатів цих дозволів. Такі дії підприємства стали можливими внаслідок того, що Бердичівською міською радою з 20.12.2013 не внесені зміни у Положення про порядок надання дозволів на виконання робіт, пов’язаних з порушенням благоустрою в м. Бердичеві, затверджене рішенням 19 сесії 23 скликання Бердичівської міської ради від 19.06.2001 № 284, відповідно до якого з юридичних та фізичних осіб стягується плата за надання таких дозволів.

Адміністративна колегія відділення визнала дії Бердичівської міської ради, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді бездіяльності органу місцевого самоврядування, що полягає у створенні умов МКП “Бердичівкомунсервіс” для вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

На даний час порушення припинено щляхом скасування плати за видачу дозволів на порушення благоустрою.

 

РЕЗУЛЬТАТИ РОЗГЛЯДУ ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН

 

На адресу Житомирського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України надійшла на розгляд заява мешканця міста Житомира щодо правомірності дій ТОВ “РК “РІО” – обслуговуючої компанії будинку в частині встановлення економічно необґрунтованого тарифу у розмірі 4,99 грн/м2 на послуги з утримання будинку і споруд та прибудинкової території для мешканців житлового будинку по вул. Перемоги, 53 у м. Житомирі.

В результаті аналізу розрахунку тарифу, Відділенням з’ясовано, що Товариством було розраховано та самостійно встановлено економічно необґрунтований тариф на послугу з утримання будинку і споруд та прибудинкової території. ТОВ “РК “РІО” притягнуто до відповідальності за зловживання монопольним становищем у вигляді накладенння штрафу в розмірі 3000 грн.

Керівник підприємства на засіданні адміністративної колегії Відділення визнав порушення та зобов’язався розрахувати тариф на послуги з утримання будинку і споруд та прибудинкової території для мешканців житлового будинку по вул. Перемоги, 53 у м. Житомирі у відповідності до вимог Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869, та затвердити його в Житомирському міськвиконкомі.

Також до Відділення надійшла на розгляд заява мешканця міста Житомира щодо дій ПАТ “Житомиргаз” в частині неповідомлення про результати планової повірки лічильника газу та визнання лічильника непридатним до використання через зовнішній вигляд.

Так, відповідно до абзацу шостого пункту 161 Правил надання населенню послуг з газопостачання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.1999 № 2246, зі змінами, у разі коли лічильник газу, що перебуває у власності споживача, визнано в установленому порядку непридатним до подальшої експлуатації та ремонту, розрахунки із споживачем здійснюються протягом двох місяців з дня письмового повідомлення газорозподільним підприємством споживачеві про визнання лічильника газу непридатним до експлуатації та ремонту відповідно до середньомісячного обсягу споживання природного газу за аналогічний період попереднього року або фактичний період споживання, якщо він становить менш як шість місяців, а в подальшому – відповідно до встановлених норм споживання та вимог Закону України “Про забезпечення комерційного обліку природного газу”.

Тому при нарахуванні плати Заявнику за спожитий природний газ дата видачі письмової довідки про непридатність засобу вимірювальної техніки вважається початком відрахування двохмісячного строку, протягом якого розрахунки здійснюються відповідно до середньомісячного обсягу споживання природного газу за аналогічний період попереднього року.

Разом з тим, ПАТ “Житомиргаз” не надіслало письмового повідомлення заявнику про результати повірки лічильника.

Зважаючи на зазначене, адміністративна колегія Житомирського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України надала рекомендації ПАТ “Житомиргаз” вжити заходів щодо дотримання працівниками ПАТ “Житомиргаз” вимог абзацу шостого пункту 161 Правил надання населенню послуг з газопостачання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.1999 № 2246, зі змінами.

Наразі рекомендації відділення ПАТ “Житомиргаз” виконано. 

 

РОЗЯСНЕННЯ ЩОДО ПОРЯДКУ ЗВЕРНЕННЯ ДО ОРГАНІВ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ

 

 

  


Порядок звернення до органів Антимонопольного комітету України визначений розділом IV Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 квітня 1994 року N5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 06.05.94 за №90/299 (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29.06.98 №169-р) (із змінами).

Відповідно до п.18 Правил Заява подається в письмовій формі й повинна містити:

найменування органу, до якого подається заява (Комітет чи відповідне територіальне відділення Комітету);

найменування (для юридичних осіб) або ім'я (прізвище, власне ім'я та по батькові для фізичних осіб) сторін (заявника і відповідача), їхнє місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання (для фізичних осіб), інші реквізити сторін, зокрема поштову адресу, а також, якщо такі є, номер засобу зв'язку (телефон, факс тощо), адресу електронної пошти;

ім'я контактної особи (для юридичних осіб), номер засобу зв'язку (телефон, факс тощо), а також, якщо така є, адресу електронної пошти;

зміст вимог, зокрема очікувані заявником від органів Комітету рішення;

виклад обставин, якими заявник обґрунтовує свої вимоги, обґрунтування того, яким чином права заявника порушуються внаслідок дій чи бездіяльності відповідача, визначених законом як порушення законодавства про захист економічної конкуренції;

інформацію стосовно звернення до будь-якого іншого органу державної влади, зокрема до суду, з питань, порушених у заяві;

перелік документів та інших матеріалів, що додаються до заяви.

Заява підписується повноважною посадовою особою заявника - юридичної особи або його представником, заявником - фізичною особою або його представником.

До заяви додаються наявні у заявника документи та інші матеріали, що підтверджують викладені у заяві обставини.

У разі подання заяви про порушення, доведення якого потребує дослідження ринку, заявник - суб'єкт господарювання у заяві висловлює міркування стосовно товарних і територіальних (географічних) меж відповідного ринку, становища суб'єктів господарювання на цьому ринку. Заявник також подає відому йому інформацію про осіб, пов'язаних із відповідачем (відповідачами) відносинами контролю відповідно статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції".

У заяві можуть бути вказані й інші відомості, якщо вони можуть мати значення для розгляду заяви, зокрема ім'я (найменування) й інші відомі заявнику реквізити осіб, які можуть підтвердити обставини, з приводу яких подається заява чи які можуть надати додаткову інформацію, що має значення


для розгляду заяви.

 


ПРО ПРИЙОМ ГРОМАДЯН ТА ПРЯМІ ТЕЛЕФОННІЛІНІЇ:

 

Особистий прийомгромадян:

Безсмертний О.В.- голова відділення –

щовівторка:

І та ІІтиждень місяця – з 10.00 до 12.00

ІІІ таІV тиждень місяця – з 15.00 до 18.00

На запитання громадян відповідають:

·  Безсмертний О.В., голова відділення – щовівторка,щоп’ятниці 10.00-11.00 (тел: 22-52-85)

·  Ковальчук Л.М. -начальник відділу досліджень тарозслідувань – щочетверга

10.00-11.00(тел:47-02-87)

·  Загільська Т.Г., заступник начальника відділу дослідженьта розслідувань – щопонеділка

10.00-11.00(тел: 22-12-67)

Працює “гаряча” телефонна лінія за номером

(0412) 47-02-87

понеділок – четвер: з 9:00 до13:00 та 13:45 до 18:00

п’ятниця: з 9:00 до 13:00 та 13:45 до 16:45 

ПРАЦЮЄ СУБ-САЙТ

З вересня 2012 року запрацював суб-сайт відділення.

Бажаючі можуть відвідати його та ознайомитися зостанніми новинами, перейшовши на головну сторінку Антимонопольного комітетуУкраїниwww.amc.gov.uaта вибрати у рубриці «Територіальнівідділення» Житомирську область.

  

 

 

 

 

 

 

 

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux