Північним міжобласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України здійснювався державний контроль за дотриманням Київською міською радою вимог законодавства про захист економічної конкуренції у зв’язку із прийняттям рішення від 07.10.2021 № 2727/2768.Цим рішенням затверджено Міську цільову програму використання та охорони земель міста Києва на 2022 – 2025 роки (обсяг фінансування - 1,3 млрд грн).
Відділення встановило, що визначення КП «Київський інститут земельних відносин» співвиконавцем Програми, на якого покладено практичну реалізацію заходів програми, було здійснено Київською міськрадою не на конкурсних засадах.
Разом з тим, чинним законодавством передбачено наступне:
При цьому, Відділення виявило значну кількість суб’єктів господарювання, які є потенційними конкурентами КП «КІЗВ» із виконання завдань Програми (надання послуг з розробки технічної документації із землеустрою тощо) та могли взяти участь у конкурсному відборі для надання таких послуг у м. Києві.
Тому, визначення Київською міськрадою суб’єктів господарювання комунальної форми власності співвиконавцями міських цільових програм без проведення конкурсного відбору може призвести до обмеження конкуренції на ринках здійснення закупівлі послуг та робіт з реалізації відповідної цільової програми у м. Києві.
Наведені вище обставини стали можливими, оскільки Київська міськради внесла рішення від 12.11.2019 № 65/7638 щодо змін до Порядку розроблення, затвердження та виконання міських цільових програм у місті Києві, затвердженого рішенням Київської міськради від 29.10.2009 № 520/2589, виклавши його у новій редакції. Таким рішенням передбачено умови визначення співвиконавців міських цільових програм у місті Києві, зокрема і підприємств, установ, організацій комунальної власності або господарських товариств, у статутному капіталі яких є частка комунальної власності, територіальної громади міста Києва.
У зв’язку з цим, дії Київської міськради містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування, які можуть призвести до обмеження конкуренції на ринках, на яких здійснюється закупівля послуг та робіт з реалізації відповідної цільової програми у м. Києві.
Тому 18 квітня 2024 року адміністративна колегія Північного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України розпочала розгляд відповідної справи.