18 квітня 2024 року адміністративна колегія Північного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України ухвалила рішення, яким визнала дії виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
За результатами розгляду справи встановлено, що ВО КМР було прийнято розпорядження від 10.06.2019 № 1053 «Про будівництво берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва». Пунктом 4.1 цього розпорядження передбачено, що фінансування робіт по будівництву берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки у Дніпровському районі м. Києва (зокрема в межах земельної ділянки за адресою: м. Київ, вул. Євгена Маланюка, 101, яку орендує ПрАТ «ДКБМК» для будівництва житлових об’єктів з об’єктами соціально-культурного призначення та підземними паркінгами), має здійснюватися в межах бюджетних призначень та асигнувань, передбачених Управлінням екології та природних ресурсів ВО Київської міськради у бюджеті м. Києва на 2019 рік та Програмі економічного і соціального розвитку м. Києва на 2018 – 2020 роки. Фактичний обсяг фінансування будівництва берегоукріплюючих споруд та зони відпочинку вздовж Русанівської протоки (Дніпровський район м. Києва) за рахунок бюджету м. Києва становив більше 75 млн грн.
Однак, документацією на будівництво житлових об’єктів з об’єктами соціально-культурного призначення та підземними паркінгами за адресою: м. Київ, вул. Євгена Маланюка, 101 було передбачено створення берегоукріплення території вздовж Русанівської протоки на цій ділянці забудови, яка мало відбуватись за обов’язкової участі ПрАТ «ДКБМК» в частині розробки проєктної документації, будівництва та реконструкції, зокрема інженерній підготовці відповідної території.
Наведеними діями Виконавчий орган КМР надав ПрАТ «ДКБМК» неправомірні переваги на ринку будівництва житлових і нежитлових будівель у м. Києві, які ставлять його у привілейоване становище стосовно конкурентів (внаслідок відсутності в останнього необхідності у понесенні витрат на розробку проєктної документації та проведення відповідних будівельних робіт), що, в свою чергу, може призвести до спотворення конкуренції на вказаному ринку.
За результатом розгляду справи № 298/60/77-рп/к.23 Північне МТВ АМКУ визнало такі дії Виконавчого органу Київської міськради порушенням, передбаченим абзацом сьомим частини другої статті 15 та пунктом 3 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування.