Адміністративна колегія Північного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України оштрафувала ТОВ «ЩЕДРО» за поширення неправдивих відомостей, зокрема шляхом розміщення на упаковці Майонезу 67% жиру «Домашній «Для дітей» (далі – Продукт 1) написів «Для дітей», «Домашній», а також на упаковці Маргарину столового «До випічки для дітей» (далі – Продукт 2) - напису «Для дітей» у поєднанні з обраним Товариством способом оформлення споживчих етикеток цих продуктів, що можуть вплинути на наміри споживачів щодо придбання товарів цього суб'єкта.
Під час розгляду справи Відділенням встановлено наступне.
Продукт 1, що виготовляється відповідно до ДСТУ 4487:2015, рекомендовано для харчування населення, в т. ч. для харчування дітей дошкільного (від 3-х років) і шкільного віку, та не є продукцією спеціального дієтичного споживання, тобто фактично призначено як для споживання дорослим населенням, так і дітьми від 3-х років, а отже не має виняткових ознак у порівнянні з аналогічною продукцією конкурентів, яка виробляється відповідно до ДСТУ 4487:2015.
Спосіб оформлення упаковки Продукту 1 у сукупності з розміщеними написами «Для дітей», «Домашній», а також анімаційним зображенням може викликати у споживачів оманливе враження, що Продукт 1 призначений для дітей, має відповідні, необхідні саме для дітей, додаткові споживчі властивості, виробляється в особливих умовах, відмінних від тих, що характерні для виробництва продукції, призначеної для всіх вікових категорій, зокрема дорослого населення та може вплинути на наміри споживачів щодо придбання саме Продукту 1 з-поміж іншої продукції, яка не містить зазначених написів.
В Україні більшість виробників майонезів керуються ДСТУ 4487:2015, проте вони не використовують у маркуванні та назві власної продукції написи «для дітей», «домашній» тощо.
Продукт 2, що виготовляється відповідно до ДСТУ 4465:2005, призначений для використання під час випічки продуктів для дітей старше 3-х років, не є дитячим харчуванням, не має будь-яких особливостей або відмінностей від аналогічної продукції інших виробників, виготовленої за ДСТУ 4465:2005.
Більшість національних виробників маргаринів керуються ДСТУ 4465:2005 та не використовують у маркуванні та назві власної продукції позначення «для дітей» тощо, які б вказували на можливість використання таких продуктів у харчуванні дітей.
Спосіб оформлення упаковки Продукту 2 може викликати у споживачів оманливе враження, що Продукт 2 має кращі якість, смак та споживчі властивості, ніж інші маргарини.
Вищезазначені дії ТОВ «ЩЕДРО» можуть надавати йому переваги у конкуренції, що є проявом недобросовісної конкуренції.
Такі дії ТОВ «ЩЕДРО» визнано порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, передбаченого статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», у вигляді поширення неправдивих відомостей на упаковці «Майонезу 67% жиру «Домашній «Для дітей» шляхом поширення напису «Для дітей», «Домашній», а також на упаковці Маргарину столового «Для випічки для дітей» напису «Для дітей» у поєднанні з обраним Товариством способом оформлення упаковок цих продуктів, що можуть вплинути на наміри цих споживачів щодо придбання товарів цього суб'єкта господарювання.