Адміністративна колегія Північного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України оштрафувала ТОВ «Лаверлайс Софт» за поширення інформації, що вводить в оману, у зовнішньому оформленні аптечних закладів.
Під час розгляду справи Відділенням встановило, що поширювана ТОВ «Лаверлайс Софт» на зовнішніх поверхнях будинків (фасадах) власних аптечних закладів інформація («АПТЕКА ОПТОВИХ ЦІН» !!! ЦІН чи Ц… «ШУКАЄТЕ НАЙНИЖЧІ ПРОПОЗИЦІЇ?! Зайдіть та порівняйте!» та «АПТЕКА низькі ц.. №1» та «Шукаєте НАЙНИЖЧІ ЦІНИ!? Зайдіть та порівняйте!») вплинула на наміри споживача щодо придбання товарів у відповідному аптечному закладі Товариства, оскільки зазначена інформація, за повідомленням споживача, вказувала на низький рівень цін на лікарські засоби у такому аптечному закладі. Проте придбані в такій аптеці ліки виявилися дорожчими за ціну на ідентичні препарати, що реалізовувалися в аптеках конкурентів Товариства.
Як встановлено Відділенням, Товариство не проводило маркетингових досліджень та не здійснювало моніторинг цін конкурентів, що свідчить про відсутність порівняльного дослідження ТОВ «Лаверлайс Софт» цін конкурентів. Також, Товариством не надано документів та матеріалів, які б підтверджували достовірність поширюваної інформації щодо «низьких» та/або «найнижчих» цін на товари, що реалізовувались у аптечних закладах ТОВ «Лаверлайс Софт».
Розміщення Товариством зазначеної інформації могло посилити його конкурентну позицію не завдяки власним досягненням, а шляхом поширення неправдивої інформації.
Стимулювання зацікавленості споживачів шляхом поширення неправдивої інформації могло поставити ТОВ «Лаверлайс Софт» у більш вигідне становище порівняно з іншими суб’єктами господарювання, які здійснюють господарську діяльність на ринку роздрібної реалізації лікарських засобів та інших фармацевтичних товарів, та не поширюють інформацію, яка має вказівку на рівень або іншу ознаку цін.
Такі дії ТОВ «Лаверлайс Софт» визнано порушенням, передбаченим статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», у вигляді поширення інформації, що вводить в оману, шляхом повідомлення суб’єктом господарювання невизначеному колу осіб неправдивих відомостей про ціни на товари, зокрема внаслідок обраного способу їх викладення, що могли вплинути на наміри споживачів щодо придбання товарів саме цього суб’єкта господарювання.