Адміністративна колегія Північного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України оштрафувала ПФ «Гамма-55» за поширення у зовнішньому оформленні аптечних закладів підприємства інформації, що вводить в оману, шляхом повідомлення невизначеному колу осіб неправдивих відомостей про ціни на товари, зокрема внаслідок обраного способу їх викладення, що могли вплинути на наміри споживачів щодо придбання товарів саме цього суб’єкта господарювання.
Під час розгляду справи Відділення встановило, що поширювана ПФ «Гамма-55» на зовнішніх поверхнях будинків (фасадах) власних аптечних закладів інформація «АПТЕКА ОПТОВИХ Ц..», «Шукаєте НАЙНИЖЧІ ЦІНИ?! Зайдіть та порівняйте!» вплинула на наміри споживачів щодо придбання товарів у відповідному аптечному закладі підприємства, оскільки зазначена інформація вказувала на низький рівень цін на лікарські засоби у такому аптечному закладі. Проте придбані в такій аптеці ліки виявилися дорожчими за ціни на ідентичні препарати, що реалізовувалися а аптеках конкурентів підприємства.
Як встановлено Відділенням, підприємство не здійснювало реалізацію лікарських засобів за «оптовими цінами», не проводило маркетингових досліджень та не здійснювало моніторинг цін конкурентів, що свідчить про відсутність порівняльного дослідження ПФ «Гамма-55» цін конкурентів. Також, підприємством не надано документів та матеріалів, які б підтверджували достовірність поширюваної інформації щодо «оптових», «найнижчих» цін на товари, що реалізовувались у аптечних закладах ПФ «Гамма-55».
Розміщення підприємством зазначеної інформації могло посилити його конкурентну позицію не завдяки власним досягненням, а шляхом поширення неправдивої інформації.
На думку конкурентів підприємства, розміщення на фасадах аптек недостовірної та не підтвердженої фактичними даними інформації однозначно вводить в оману покупців і дає можливість таким аптекам отримати неправомірні переваги у конкуренції.
Такі дії ПФ «Гамма-55» визнано порушенням, передбаченим статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», у вигляді поширення інформації, що вводить в оману.