ДІЇ ПАТ "КИЇВОБЛГАЗ" ЯКІ ПОЛЯГАЮТЬ У ВИСУВАННІ ГРОМАДЯНИНУ ВИМОГ ЩОДО СПЛАТИ УСІХ ВИТРАТ, ПОВ'ЯЗАНИХ З ВСТАНОВЛЕННЯМ НОВОГО ЛІЧИЛЬНИКА, МАЮТЬ ОЗНАКИ ПОРУШЕННЯ КОНКУРЕНТНОГО ЗАКОНОДАВСТВА

Опубліковано 21 липня 2015 року о 16:50

Адміністративна колегія Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України визнала дії, які полягають у висуванні ПАТ «Київоблгаз» вимоги щодо сплати усіх витрат, які пов’язані з встановленням лічильника природного газу такими, що мають ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції та зобов’язала в п’ятнадцятиденний строк їх усунути.

Відділенням здійснюється розгляд заяви громадянина, надісланої народним депутатом України Міщенком С.Г. щодо порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку ПАТ «Київоблгаз».

Товариством здійснено демонтаж лічильника природного газу з метою проведення його планової повірки. На підставі повірки, ДП «Київоблдержстандартметрологія» видано довідку про непридатність лічильника природного газу до застосування. ПАТ «Київоблгаз» складено технічний акт, на підставі якого вищезазначений лічильник природного газу визнано таким, що потрібно повернути абоненту для заміни на новий. За інформацією Заявника, представники Товариства вимагають від нього власним коштом придбати новий лічильник природного газу та сплатити всі витрати пов’язані з його встановленням.

Відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», періодична повірка, обслуговування та ремонт побутових лічильників газу (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які здійснюють газопостачання. Методикою розрахунку тарифів на транспортування та постачання природного газу для підприємств з газопостачання та газифікації, затвердженою постановою НКРЕ № 983 встановлено, що Комісією при розрахунках тарифів на транспортування природного газу розподільними трубопроводами враховуються витрати на виконання газорозподільними підприємствами робіт по проведенню періодичної повірки лічильників природного газу, їх демонтажу, транспортування та монтажу.

Таким чином, проведення періодичної повірки лічильників природного газу (в тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж), що знаходяться у власності населення, входить до переліку послуг, які надаються за рахунок витрат газорозподільного підприємства, пов'язаних з транспортуванням природного газу.

У відповіді Товариства щодо підстав, згідно з якими Заявник повинен за власні кошти купувати новий лічильник газу та сплатити всі витрати пов’язані з його встановленням, Товариство посилається на положення вимог пунктів 161 та 22 Правил.

Відповідно до абзацу першого пункту 161 Правил періодична повірка лічильників газу, їх технічне обслуговування та пов'язаний з такою повіркою ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) здійснюється за рахунок газорозподільного підприємства.

У разі коли лічильник газу, що встановлений у споживача та перебуває у власності газорозподільного підприємства, визнано в установленому порядку непридатним до подальшої експлуатації та ремонту, демонтаж, транспортування та монтаж нового лічильника газу здійснюються за рахунок зазначеного підприємства. При цьому газорозподільне підприємство встановлює споживачеві новий лічильник газу протягом двох місяців з дня визнання його непридатним до експлуатації та ремонту.

У разі коли лічильник газу, що перебуває у власності споживача, визнано в установленому порядку непридатним до подальшої експлуатації та ремонту, розрахунки із споживачем здійснюються протягом двох місяців з дня письмового повідомлення газорозподільним підприємством споживачеві про визнання лічильника газу непридатним до експлуатації та ремонту відповідно до середньомісячного (середньодобового) обсягу споживання природного газу за аналогічний період (опалювальний або міжопалювальний) попереднього року або фактичний період споживання (опалювальний або міжопалювальний), якщо він становить менш як шість місяців, а в подальшому - відповідно до встановлених норм споживання та вимог Закону України “Про забезпечення комерційного обліку природного газу”.

Згідно з пунктом 22 Правил, установлення лічильників газу здійснюється газорозподільним підприємством або підприємствами і організаціями, які мають необхідні ліцензії та дозвіл на виконання таких робіт. Виконавець після встановлення лічильників газу зобов'язаний видати споживачеві акт та розрахунковий документ, що засвідчують факт виконання робіт. Гарантійне та післягарантійне обслуговування лічильників газу здійснюється відповідно до законодавства.

Вартість лічильника газу та послуг з його встановлення оплачуються:

- у новозбудованому будинку - забудовником (замовником);

- у разі реконструкції, капітального ремонту житла - замовником;

- у разі встановлення лічильника газу в газифікованому будинку - споживачем.

Лічильники газу можуть встановлюватися також за кошти газопостачальних (газорозподільних) підприємств та за рахунок інших джерел.

Проте, відповідно до пункту 33 Правил надання населенню послуг з газопостачання встановлено, що газорозподільне підприємство зобов'язане проводити безоплатно ремонт лічильників газу, пов'язаний з періодичною повіркою, та протягом одного місяця з дати настання строку періодичної повірки лічильників газу проводити таку повірку та їх технічне обслуговування (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж).

Згідно Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» фінансування робіт з оснащення лічильниками газу населення здійснюється за рахунок: 

- коштів суб'єктів господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території; 

- коштів відповідного бюджету; 

- інших джерел, не заборонених законодавством.

За інформацією, яка розміщена на сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (http://www.nerc.gov.ua) джерелами фінансування при встановленні та експлуатації засобів обліку газу, зокрема, заміна лічильника, у т.ч.: демонтаж лічильника; придбання лічильника; установка лічильника; опломбування лічильника є:

за заявою споживача – за рахунок споживача;

за ініціативою газорозподільного підприємства – за рахунок газорозподільного підприємства.

Оскільки, періодична повірка була ініціативою ПАТ «Київоблгаз», то всі витрати має нести Товариство.

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux