ДІЇ БОЯРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ З ОРГАНІЗАЦІЇ НАДАННЯ РИТУАЛЬНИХ ПОСЛУГ У М. БОЯРКА ВИЗНАНО АНТИКОНКУРЕНТНИМИ

Опубліковано 26 травня 2015 року о 17:06

Адміністративна колегія Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України за результатами розгляду справи визнала дії Боярської міської ради Київської області, які полягають у затвердженні Порядку утримання кладовищ у редакції, що призводить до обмеження конкуренції на ринку надання ритуальних послуг передбачених Необхідним мінімальним переліком у м. Боярка, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування

Закон України «Про поховання та похоронну справу» передбачає, що Органи місцевого самоврядування та їх виконавчі органи в межах своєї компетенції, зокрема: вирішують питання про відведення земельних ділянок для організації місць поховання; забезпечують будівництво, утримання в належному стані та охорону місць поховання; створюють ритуальні служби; здійснюють контроль за дотриманням законодавства стосовно захисту прав споживачів у частині надання суб'єктами господарювання ритуальних послуг та реалізацією ними предметів ритуальної належності.

Рішенням ХХХ сесії V скликання Боярської міської ради Київської області від 08.07.2008 № 30/1377 «Про прийняття на баланс місця поховань громадян (кладовищ) до комунальної власності територіальної громади м. Боярка, впорядкування місць поховання громадян, розташованих на території Боярської міської ради», затверджено «Порядок функціонування та утримання кладовищ міста Боярка».

За результатом аналізу Порядку утримання кладовищ встановлено, зокрема, що окремі його положення містять ознаки порушення конкурентного законодавства та розпочато розгляд справи. За результатом аналізу доказів у справі, встановлено, зокрема, що відповідно до:

ü    п. 1.1 Порядку «... Надання ритуальних послуг згідно з мінімальним переліком послуг по демонтажу, монтажу намогильних споруд, облаштуванню могил покладено на міську ритуальну службу при КП «БГВУЖКГ» та суб’єктів господарювання, незалежно від форм власності, які виявили бажання працювати на даному ринку послуг та уклали договори про надання ритуальних послуг з КП «БГВУЖКГ» згідно з чинним законодавством..."

ü    п. 6.2. Порядку, суб’єкти господарювання, незалежно від форм власності, повинні приймати замовлення на демонтаж і монтаж намогильної споруди, замощування плиткою місця поховання, встановлення огорожі, насадження квітів та низькорослих кущів тільки при наявності у замовника договору – замовлення на виконання робіт від Міської ритуальної служби КП «БГВУЖКГ».

Отже, пункти Порядку, передбачають виключну можливість отримання споживачем послуг лише після оформлення договору-замовлення на отримання даних послуг від КП «БГВУЖКГ».

Відповідно до законодавчих актів України, надання ритуальних послуг, передбачених Необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг, здійснюється ритуальними службами або за договором суб’єктами господарювання інших форм власності. Крім того, за наявною у Відділенні інформацією, КП «БГВУЖКГ» укладено договір про надання ритуальних послуг, лише з одним суб’єктом господарювання, що здійснює діяльність на ринку надання ритуальних послуг у м. Боярка.

Таким чином, застосування Порядку, може призвести до обмеження конкуренції на ринку надання ритуальних послуг у сегменті надання послуг з монтажу/демонтажу намогильних споруд у м. Боярка.

ü    п. 8.1. Порядку, відповідальність за організацію похоронного обслуговування, санітарний стан території кладовища покладається на адміністрацію кладовища, що зобов’язана забезпечити:

- доступ суб’єктів господарювання, незалежно від форм власності, для виконання робіт по демонтажу, монтажу намогильних споруд, замощуванню плиткою, встановленню огорожі, забезпечується при наявності спеціальної перепустки, оплати за рух транспортного засобу по території кладовища та договору з Міською ритуальною службою при КП «БГВУЖКГ»;

- доступ на територію кладовища користувачів місць поховання для встановлення своїми силами намогильної споруди, огорожі при наявності спеціальної перепустки та дозволу адміністрації КП «БГВУЖКГ» відповідно до розділу 6 пунктів 6.1., 6.4.

Застосування даного пункту саме в такій редакції може призвести до обмеження конкуренції на ринку надання ритуальних послуг, встановлює додаткові обмеження та зобов’язання суб’єктам господарювання, не передбачені чинним законодавством. І може призвести до обмеження доступу інших суб’єктів господарювання на ринок надання ритуальних послуг, зокрема, послуг з монтажу/демонтажу намогильних споруд на території кладовищ у м. Боярка Київської області.

Крім цього, отримання спеціальної перепустки після оплати за рух транспортного засобу є перешкодою для надання ритуальних послуг споживачу. Разом з тим, оплата за рух транспорту – отримання спеціальної перепустки може вплинути на підвищення вартості замовлених послуг з монтажу/демонтажу у іншого суб’єкта господарювання, а не у КП «БГВУЖКГ», що в свою чергу призведе до стягнення додаткових коштів зі споживачів.

ü    п. 11.2., в’їзд транспорту на територію кладовищ по облаштуванню, демонтажу, монтажу намогильних споруд, замощенню декоративною плиткою, встановлення огорожі – платний, відповідно до розрахунку ціни на здійснення технічного нагляду та проведення інструктажу по техніці безпеки при проведенні суб’єктами господарювання, незалежно від форм власності, по виконанню робіт на демонтаж, монтаж намогильних споруд, замощення декоративною плиткою та встановленню огорожі. В’їзд транспорту по виконанню вище вказаних робіт виконується відповідно до розділів 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 цих правил;

ü    п. 11.2.1., «плата за в’їзд на територію кладовищ ……. накопичується на спеціалізованому рахунку міськвиконкому. Накопичені грошові кошти використовуються розпорядженням міського голови за згодою з постійною комісією з питань житлово-комунального господарства, благоустрою та надзвичайних ситуацій для ремонту дорожнього покриття та благоустрою кладовищ міста»;

Законом України «Про благоустрій населених пунктів» передбачено, що організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом, благоустрій здійснюється в обов'язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста). Фінансування місцевих програм з благоустрою населених пунктів проводиться за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів.

Правила благоустрою території населеного пункту - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Розробляються вони на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування. У разі якщо відповідною сільською, селищною, міською радою не прийнято рішення про затвердження Правил, застосовуються Типові правила, які розробляються та затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

За рахунок коштів місцевих бюджетів фінансуються, зокрема, заходи з виконання місцевих програм благоустрою населених пунктів, у тому числі проектів благоустрою територій населених пунктів; охорона та утримання об'єктів благоустрою комунальної форми власності, переданих органами місцевого самоврядування на баланс підприємствам, установам, організаціям.

Згідно із нормами Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» забезпечення утримання в належному стані кладовищ, інших місць поховання та їх охорони належить до повноважень виконавчих органів місцевого самоврядування.

Отже, пункти Порядку передбачають стягнення плати з суб’єктів господарювання та їх витрачання на благоустрій кладовищ міста в той час, коли це фінансування має здійснюватись за рахунок коштів місцевих бюджетів, що призводить до обмеження конкуренції на ринку надання ритуальних послуг, передбачених Необхідним мінімальним переліком, у м. Боярка.

Враховуючи це, Адміністративна колегія Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України зобов’язала Боярську міську раду Київської області, в двомісячний строк виключити пункти, які можуть призвести до обмеження конкуренції на ринку надання ритуальних послуг, передбачених Необхідним мінімальним переліком у м. Боярка, з Порядку функціонування та утримання кладовищ міста Боярка

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux