Черкаське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України у звітному періоді під час виконання покладених на нього законом завдань щодо забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності проводило активну роботу з виявлення та припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції в усіх сферах економіки, які мають вирішальний вплив на підвищення добробуту громадян, а також здійсненню дієвого захисту законних прав та інтересів підприємців і споживачів.
Протягом 2013 року територіальним відділенням розглянуто 114 заяв, скарг та інших звернень фізичних та юридичних осіб з приводу порушень законодавства про захист економічної конкуренції.
- антиконкурентні узгоджені дії суб’єктів господарювання – 12 ;
- зловживання монопольним (домінуючим) становищем – 36;
- антиконкурентні дії органів влади та органів місцевого самоврядування – 24;
- недобросовісна конкуренція – 7;
- інформаційні порушення – 29.
До територіального відділення у 2013 році надійшло на погодження 147 проектів рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Протягом 2013 року територіальним відділенням на суб’єктів господарювання накладено штрафів на загальну суму 1655,895 тис. грн.
Кількість припинених територіальним відділенням порушень законодавства про захист економічної конкуренції у порівнянні з минулим роком збільшилась в 1,2 рази, у 1,7 рази більше накладено штрафів.
територіальним відділенням розглянуто 5 справ про порушення суб’єктами господарювання законодавства про захист економічної конкуренції, а саме щодо:
- встановлення необгрунтованої вартості послуги з видачі технічних умов на приєднання до мереж;
- внесення до технічних умов на приєднання до мереж необґрунтованих вимог, які не стосуються приєднання об’єктів замовника до мереж ліцензіата.
- перевищення встановленого чинним законодавством граничного терміну надання технічних умов замовникам.
Крім того, 4 суб’єктам господарювання надано обов’язкові рекомендації щодо приведення діяльності у відповідність до вимог законодавства про захист економічної конкуренції при видачі технічних умов на приєднання до мереж тепло-, водопостачання та водовідведення, які виконано.
Також розглянуто 3 справи про порушення суб’ктами господарювання законодавства про захист економічної конкуренції щодо:
- розрахунку необґрунтованих тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів, порядок формування яких не відповідає урядовій постанові;
- укладання договорів про надання послуг з вивезення твердих побутових відходів, що не відповідають положенням Типового договору, передбаченого постановою Кабінету Міністрів України .
- 6 справ щодо припинення бездіяльності міських рад, які не створили ритуальної служби, як це передбачено Законом України «Про поховання та похоронну справу» ;
- 2 справи щодо припинення бездіяльності органів місцевого самоврядування у вигляді неприйняття рішення про встановлення тарифів на необхідний мінімальний перелік окремих видів ритуальних послуг;
- 2 справи щодо встановлення органами місцевого самоврядування економічно необґрунтованих тарифів на необхідний мінімальний перелік окремих видів ритуальних послуг суб’єктам господарювання ( Уманська міська рада та виконавчий комітет Канівської міської ради);
- 1 справу щодо визначення виконавця послуг по транспортуванню тіл померлих громадян без проведення конкурсу.
Розглянуто 2 справи про порушення суб’єктами господарювання законодавства про захист економічної конкуренції щодо встановлення необґрунтованої вартості ритуальних послуг.
Накладено штрафів на загальну суму 58 тис. грн., які сплачено до Державного бюджету України. Економічний ефект від припинених порушень склав 33,66 тис. грн..
Крім того адміністративною колегією територіального відділення надано органам місцевого самоврядування 14 обов’язкових для розгляду рекомендацій, а саме: прийняти рішення щодо затвердження/погодження тарифів на ритуальні послуги.
розглянуто 6 справ про вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції медичними закладами Черкаської області, а саме, необґрунтоване завищення вартості послуг з проведення медичних оглядів кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, накладено штрафів на загальну суму 48 тис. грн. Також, з метою припинення дій, які містили ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, адміністративною колегією тервідділення було надано 16 рекомендацій щодо приведення вартості послуг з проведення медичних оглядів кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів до економічно обґрунтованого рівня.
- діяльності аптечних закладів, що розташовані в медичних установах:
у ході дослідження стану конкуренції на регіональних ринках роздрібної торгівлі лікарськими засобами, учасниками яких є аптечні заклади, розташовані в медичних установах, територіальним відділенням надано рекомендації:
2 суб’єктам господарювання припинити дії, що містять ознаки вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції, шляхом встановлення економічно обґрунтованих роздрібних цін на лікарські засоби, які на даний час виконані.
7 суб'єктам господарювання припинити дії, які мають ознаки монопольного (домінуючого) становища було рекомендовано утриматись від дій або бездіяльності, що може спричинити підвищення цін на жарознижуючі лікарські засоби, які виконано.
Черкаське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України продовжує активну роботу з виявлення та припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції в усіх сферах економіки, які мають вирішальний вплив на підвищення добробуту громадян, а також здійсненню дієвого захисту законних прав та інтересів підприємців і споживачів.