Адміністративною колегією Північного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України 18 жовтня 2023 року розглянуто питання щодо зарахування виконання Житомирською міською радою наданих Відділенням рекомендацій від 20.06.2023 № 60/9-рк/к «Про припинення дій, що містять ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції» у повному обсязі.
Відділення з’ясувало, що Житомирська міська рада 10 червня 2015 року ухвалила рішення № 932 «Про місцеві податки та збори» (з внесеними змінами рішенням від 14 липня 2016 року) на території міста Житомир, яким затвердила Положення про порядок обчислення та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Цим положенням встановленні диференційовані відсоткові ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території міста Житомир, для юридичних осіб разом з встановленням одного максимального розміру відповідної відсоткові ставки податку для фізичних осіб, що діють на одному ринку. Як наслідок, були визначені різні ставки податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки для фізичних та юридичних осіб.
Такі дії міськради суперечать нормам чинного законодавства та можуть призвести до спотворення конкуренції. Відтак Північне МТВ надало рекомендації Житомирській міській раді їх припинити.
На виконання цих рекомендацій Житомирська міська рада 28.09.2023 ухвалила рішення № 885 «Про внесення змін до рішення міської ради від 15.12.2022 № 636 «Про бюджет Житомирської міської територіальної громади на 2023 рік», яким внесено зміни до рішення Житомирської міської ради від 10.06.2015 № 932 «Про місцеві податки та збори», згідно яких встановлено однакові ставки податку для юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців на об’єкти нежитлової нерухомості комерційного призначення в залежності від місця розташування (зональності) об’єктів оподаткування на території міста Житомир.
На підтвердження зазначеної інформації Житомирська міська рада надала до Відділення витяг зі згаданого рішення.