ЗАВДЯКИ ДІЯМ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ ЯГОТИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЯГОТИНСЬКА ЖЕК, В ОСОБІ ПІДРОЗДІЛУ "РИТУАЛЬНА СЛУЖБА", ЗАСТОСОВУВАЛО ЕКОНОМІЧНО НЕОБГРУНТОВАНУ ВАРТІСТЬ НА ПОСЛУГУ З КОПАННЯ МОГИЛ

Опубліковано 26 лютого 2015 року о 16:41

Адміністративна колегія Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України за результатами розгляду справи наклала на Яготинську ЖЕК штраф у розмірі 30 тис. грн за зловживання монопольним становищем, що полягає в розроблені, поданні на затвердження та застосуванні економічно необґрунтованої вартості послуги з копання могили вручну в літній та зимовий періоди у 2013 році

За результатами розгляду заяви щодо порушень законодавства про захист економічної конкуренції Яготинською житлово-експлуатаційною конторою в особі структурного підрозділу «Ритуальної служби» та проведеного розслідування у справі встановлено, що Яготинська ЖЕК в особі структурного підрозділу «Ритуальна служба» є такою, що займала монопольне (домінуюче) становище на ринку надання послуги копання могили у 2013 році, яка передбачена Необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг у межах території кладовищ (місць поховань) в межах міста Яготин, що знаходяться на її балансі.

Відповідно до статті 9 Закону України «Про поховання та похоронну справу» тарифи щодо оплати ритуальних послуг Необхідного мінімального переліку окремих видів ритуальних послуг в межах, визначених законодавством, встановлюються виконавчим органом сільської, селищної, міської ради.

Статтею 12 Закону, визначено, вартість послуг та предметів ритуальної належності визначається на принципах:

- доступності для кожного громадянина і рівності правових гарантій;

- визначення економічної обґрунтованості,

- планово-розрахункової собівартості та рентабельності при затвердженні ціни;

- відповідальності виконавчих органів сільських, селищних та міських рад та органів виконавчої влади за встановлені ними ціни;

- відкритості, доступності та прозорості структури ціни;

- оплати тільки тих послуг, що відповідають державним стандартам та нормативним документам.

Отже, оскільки до Необхідного мінімального переліку включено послугу з копання могил, органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями по встановленню тарифу на цю послугу. При цьому, тариф на вказану послугу має бути затверджено в економічно обґрунтованому розмірі.

Аналізуючи рішення виконавчого комітету Яготинської міської ради, яким затверджено тарифи було встановлено, що при розроблені калькуляції вартості послуг з копання могил, Яготинською ЖЕК не дотримано вимог Єдиної методики розрахунку, до тарифів на послуги з копання могил вручну в зимовий та літній періоди включено адміністративні (загальногосподарські) витрати, розмір яких перевищує 15 % планованої виробничої собівартості, що призвело до завищення тарифів на ці послуги. Крім того, в ході аналізу розрахованих Підприємством планових калькуляцій на послуги та затверджених Рішенням, виявлено, що застосовані норми часу на копання могили не відповідають Нормам часу на надання ритуальних послуг та виготовлення предметів ритуальної належності, затверджених Наказом Міністерства з питань ЖКГ.

Таким чином, виконавчим комітетом Яготинської міської ради було затверджено загальну вартість послуги з копання могил, при цьому не скоригувавши розмір складових витрат тарифу, а саме адміністративних (загальногосподарських) витрат у відповідності до вимог Єдиної методики.

У випадку ж відсутності значної конкуренції на відповідному ринку, вищезазначені дії призвели до настання негативних для споживача наслідків та були б неможливими за умов існування конкуренції на цьому ринку.

Також, в ході розгляду цієї справи було встановлено, що Підприємством не розроблялися тарифи на послуги з монтажу/демонтажу намогильних споруд та відповідно не подавалися на погодження/затвердження до органу місцевого самоврядування.

Як зазначалось вище, відповідно до статті 10 Закону України «Про поховання та похоронну справу», надання ритуальних послуг відповідно до Необхідного мінімального переліку, здійснюється ритуальними службами або за договором суб’єктами господарювання інших форм власності. Вартість таких послуг встановлюється в порядку і в межах, встановлених законодавством, виконавчим органом сільської, селищної, міської ради.

Отже, послуги з монтажу та демонтажу намогильної споруди при організації підпоховання в існуючу могилу належать до Необхідного мінімального переліку.

Враховуючи наведене, Підприємство було зобов’язане розробити тарифи на послуги з монтажу та демонтажу намогильної споруди при організації підпоховання в існуючу могилу та подати до органу місцевого самоврядування на погодження/затвердження даних тарифів.

За наданою інформацією, на ринку надання ритуальних послуг у місті Яготин, крім Яготинської ЖЕК працюють ще чотири фізичні особи підприємці. Надання Підприємством та ФОП послуги з монтажу та демонтажу намогильних споруд при організації підпоховання в існуючу могилу без попередньо розробленого та погодженого/затвердженого тарифу на дану послугу може призвести до ущемлення інтересів споживачів шляхом стягнення економічно необґрунтованої плати за дану послугу та порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Адміністративна колегія Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України за результатами розгляду справ прийняла наступні рішення:

1. Визнала дії виконавчого комітету Яготинської міської ради, що полягають у створені умов Яготинській ЖЕК для вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції на ринку надання ритуальних послуг у місті Яготин, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді встановлення економічно необґрунтованих тарифів на послуги з копання могил.

2. Визнала бездіяльність виконавчого комітету Яготинської міської ради, що полягають у нездійсненні контролю за діяльністю суб’єктів господарювання, при наданні послуги з монтажу та демонтажу намогильних споруд при організації підпоховання в існуючу могилу, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та створює умови для вчинення суб’єктами господарювання порушення законодавства про захист економічної конкуренції.

Виконавчий комітет Яготинської міської ради зобов’язано в двомісячний строк з дня отримання рішення адміністративної колегії Відділення, вжити заходів щодо припинення цих порушень.

Дії Яготинської ЖЕК, що полягають у розроблені та застосуванні економічно необґрунтованої вартості послуги з копання могили вручну в літній та зимовий періоди визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку ритуальних послуг (копання могил), передбачених Необхідним мінімальним переліком окремих видів ритуальних послуг, шляхом встановлення таких цін реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку.

На Підприємство накладено штраф у розмірі 30 тис грн.

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux