Адміністративною колегією Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України на ФОП Похитайло В.П. (Київська обл., м. Біла Церква) накладено штраф за порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, що полягає у поширенні неправдивих відомостей щодо споживчих властивостей пельменів, шляхом нанесення на упаковку назви «Дитячі», за відсутності документів, які підтверджують віднесення їх до категорії продуктів, що рекомендовані для дитячого харчування
Дослідження, на предмет дотримання законодавства про захист від недобросовісної конкуренції з боку ФОП Похитайло В.П. під час реалізації фасованих пельменів «Дитячі», Відділенням було розпочато у минулому році за результатами звернення громадянина.
За його результатами, адміністративною колегією Відділення ФОП Похитайлу В.П. було надано рекомендації від 12.06.2014 № 33-рк з вимогою припинити дії, які містять ознаки порушення шляхом припинення поширення неправдивих відомостей щодо споживчих властивостей продукту. На зазначені рекомендації підприємець повідомив, що не вважає свої дії порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.
У зв’язку із невиконанням рекомендацій, адміністративна колегія Відділення розпочала розгляд справи за ознаками порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, у вигляді поширення інформації, що вводить в оману.
Під час розслідування у справі було доведено, що нанесення назви «Дитячі» на упаковку пельменів, виробництва ФОП Похитайло В.П., без дотримання усіх процедур, передбачених Законом для виробництва і реалізації продуктів, призначених для дитячого харчування, вводить в оману споживачів, внаслідок віднесення продукту до дитячого харчування, та призводить до отримання Підприємцем неправомірних переваг у конкуренції не завдяки власним досягненням, а шляхом введення в оману споживачів.
Відповідно до Технічного регламенту щодо правил маркування харчових продуктів, Порядку маркування харчових продуктів, маркування харчових продуктів та спосіб, яким його виконують, не повинні, зокрема, вводити в оману споживача стосовно: необґрунтованого зазначення інформації про властивості харчового продукту, яких у нього немає. Назва харчового продукту повинна бути зрозумілою для споживача, конкретно та точно характеризувати продукт, розкривати його природу, походження, надавати можливість відрізняти певний вид харчового продукту від інших аналогічних видів харчових продуктів.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про дитяче харчування» виробництво дитячого харчування - господарська діяльність, пов´язана з виробленням дитячого харчування, включаючи всі стадії технологічного процесу, у тому числі виготовлення, пакування та етикетування. Однією із основних вимог до його виробництва є те, що дитяче харчування, підлягає державній санітарно-епідеміологічній експертизі та державній реєстрації в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів, має бути етикованим відповідно до вимог Закону «Про безпечність та якість харчових продуктів». Нормативна документація щодо виробництва дитячого харчування підлягає державній реєстрації відповідно до Закону.
Згідно з нормами законодавства, текст етикетки продукції, призначеної для дитячого харчування, має бути затвердженим центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я в установленому порядку. На етикетці поруч із назвою продукту зазначається вік дитини, з якого дозволяється споживання цього продукту.
Як зазначила на засіданні адміністративної колегії голова відділення Світлана Гудзенко, звертаючись до уповноваженого представника підприємця, законодавство України передбачає певні умови щодо виготовлення, пакування та етикетування дитячого харчування, які не були вами дотриманні.
Стимулювання зацікавленості споживачів шляхом поширення неправдивої інформації може поставити ФОП Похитайло В.П.у більш вигідне становище порівняно з іншими суб’єктами господарювання, які діють на цьому ринку. Тим самим, він може посилити свою конкурентну позицію не завдяки власним досягненням, а шляхом поширення неправдивих відомостей і, таким чином, отримати неправомірні переваги у конкуренції.