Північним міжобласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України здійснено розгляд заяви гр. Руденок Г.М. щодо можливого порушення Михайло-Коцюбинською селищною радою Чернігівської області законодавства про захист економічної конкуренції в частині встановлення нею різних відсотків орендної плати за земельні ділянки комунальної власності однакового цільового призначення «Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі». За результатами розгляду вказаної заяви Відділенням встановлено, що в межах населених пунктів, підпорядкованих Михайло-Коцюбинській селищній раді, Радою укладені з суб’єктами господарювання, що здійснюють господарську діяльність у сфері роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах (коди за КВЕД 47.11 та 47.19), договори оренди земельних ділянок однакового цільового призначення та встановлені різні розміри орендної плати в залежності від нормативної грошової оцінки землі. Однак, згідно з вимогами чинного законодавства при визначенні відсоткових ставок за оренду земельних ділянок, нормативна грошова оцінка яких встановлена, площа цих ділянок не має бути критерієм при встановленні таких ставок, тобто базова вартість 1 кв. м. орендованої земельної ділянки, для якої проведено нормативну грошову оцінку, не може залежати від розміру цієї ділянки. Внаслідок застосування органом місцевого самоврядування різних відсоткових ставок орендної плати від нормативної грошової оцінки за земельні ділянки однакового цільового призначення деякі суб’єкти господарювання, які діють на одному товарному ринку та орендують земельні ділянки, несуть більші, порівняно з конкурентами, витрати за оренду. Таким чином, дії Михайло-Коцюбинської селищної ради стосовно прийняття рішень, якими встановлені різні відсоткові ставки орендної плати на земельні ділянки однакового цільового призначення суб’єктам господарювання, що діють на одному ринку, тобто є конкурентами, містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 3 статті 50 та абзацом восьмим частини другої статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування, внаслідок яких окремим суб’єктам господарювання або групам суб’єктів господарювання створюються несприятливі чи дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами. У зв’язку з наведеним, адміністративна колегія Північного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України 15 грудня 2020 року розпочала розгляд відповідної справи. Наразі розгляд справи триває. |