В ДІЯХ КП «КИЇВТРАНСПАРКСЕРВІС» ВИЯВЛЕНО ОЗНАКИ ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ЗАХИСТ ЕКОНОМІЧНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ НА РИНКУ ПРОДАЖУ ПРАВ НА ЕКСПЛУАТАЦІЮ МАЙДАНЧИКІВ ДЛЯ ПАРКУВАННЯ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ У М. КИЄВІ Київським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (далі - Відділення), з метою здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції, проведено дослідження на предмет наявності або відсутності ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції в діях Київської міської ради та/або комунального підприємства «Київтранспарксервіс» (далі – КП «Київтранспарксервіс») під час організації та експлуатації місць платного паркування транспортних засобів (паркувальних майданчиків) у м. Києві. За результатами проведеного дослідження Відділенням встановлено наступне, згідно з підпунктом 17.3.1 пункту 17.3 Правил благоустрою м. Києва організація та експлуатація паркувальних майданчиків здійснюється лише оператором або підприємствами, з якими оператор уклав відповідний договір. Відповідно до пункту 3 рішення Київської міської ради від 26.06.2007 № 930/1591 Рішенням Київської міської ради від 05.03.2019 № 184/6840 «Про вдосконалення організації паркувального простору в м. Києві» КП «Київтранспарксервіс» було доручено розпочати продаж прав на розміщення та/або облаштування паркувальних майданчиків у м. Києві, які належать до сфери управління КП «Київтранспарксервіс» відповідно до рішень Київської міської ради, виключно у системі електронних продажів ProZorro.Продажі (https://prozorro.sale). КП «Київтранспарксервіс» діючи на підставі прийнятих Київською міською радою рішень, як єдиний оператор з паркування транспортних засобів у м. Києві та не маючи на цьому ринку жодного конкурента, встановлює такі ціни та умови продажу прав на експлуатацію майданчиків для паркування транспортних засобів у м. Києві, що призводять до ущемлення інтересів інших суб’єктів господарювання, які виявили бажання здійснювати діяльність на відповідному ринку, а саме: - одноразовий платіж за право укладення договору про передачу в експлуатацію відповідних майданчиків для паркування (10 % від вартості експлуатації місць для паркування); - штраф за відмову від укладання договору про передачу в експлуатацію відповідних майданчиків для паркування (50 % від вартості договору); - штраф за відмову переможця торгів від підписання акту приймання-передачі в експлуатацію майданчиків для паркування (50% від вартості одноразового платежу за право укладення договору). Отже, дії КП «Київтранспарксервіс», які полягають у стягненні із переможців електронних аукціонів щодо продажу прав на експлуатацію майданчиків для паркування транспортних засобів у м. Києві одноразового платежу за право укладання договору про передачу в експлуатацію відповідних майданчиків для паркування та штрафів за відмову від укладання вказаного договору або підписання актів приймання-передачі таких майданчиків в експлуатацію, містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 2 статті 50 та пунктом першим частини другої статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку продажу прав на експлуатацію майданчиків для паркування транспортних засобів у м. Києві, шляхом: встановлення таких цін чи інших умов придбання або реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на цьому ринку. У зв’язку з наведеним, адміністративна колегія Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України 29 травня 2020 року розпочала розгляд відповідної справи. Наразі розгляд справи триває. |