Тестування на COVID-19 в аеропорту «Бориспіль»: розпочато розгляд справи за ознаками вчинення антиконкурентних узгоджених дій

Опубліковано 19 вересня 2024 року о 16:38

У період з 02.07.2021 по 04.08.2021 іноземці та особи без громадянства, які прибували з Республіки Індія, Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії, російської федерації, Португальської Республіки в Україну і постійно не проживають на її території, не могли потрапити в Україну без проведення обов’язкового тестування на COVID-19 методом Експрес-тестування на визначення антигена коронавірусу SARS-CoV-2, проведеного в пунктах пропуску (пунктах контролю) через державний кордон, навіть за наявності у них результатів такого експрес-тесту, проведеного за межами пункту пропуску.

ТОВ «АЕРОХЕНДЛІНГ», як єдиний суб’єкт господарювання, який (МАЄ чи МАВ?) дозвіл на здійснення діяльності в пункті пропуску через державний кордон, виступало агентом з продажу послуг такого тестування на COVID-19, проведеного, зокрема, в пункті пропуску (пунктах контролю) через державний кордон на території міжнародного аеропорту «Бориспіль», та пропонувало послуги з Експрес-тестування в аеропорту за ціною 950 грн.

Така ціна на послуги з Експрес-тестування пасажирів із оплатою в міжнародному аеропорту «Бориспіль» була зафіксована в тристоронньому Договорі від 30.09.2020 б/н, укладеному між ТОВ «АЕРОХЕНДЛІНГ» (яке має відповідні сертифікати та договір на право здійснення господарської діяльності в сфері обслуговування пасажирів в аеропорту, дозвіл на здійснення діяльності в пункті пропуску через державний кордон для повітряного сполучення, ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, володіє інфраструктурою на території аеропорту), Компанією WENOR HOLDINGS LIMITED (яка має досвід реалізації інфраструктурних проєктів, пов’язаних з аеропортовою діяльністю, в тому числі з автоматизацією технологічних процесів) та ТОВ «СІ ЕС ДІ ЛАБ» (яке має ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, інші дозволи (висновки, рішення, сертифікати тощо), обладнання, матеріали та персонал, необхідні для здійснення діагностики та дослідження біоматеріалу із наданням висновку).

Відповідно до умов Договору ТОВ «АЕРОХЕНДЛІНГ» безпосередньо надавав послуги щодо приймання біоматеріалу, реалізовував послуги з Експрес-тестування в аеропорту «Бориспіль», у тому числі у Пункті пропуску, у період з 02.07.2021 по 04.08.2021, та отримував за це кошти (виручку), які використовував, в тому числі на умовах, визначених Договором.

У свою чергу, ТОВ «СІ ЕС ДІ ЛАБ», отримавши виключне право на надання послуг Експрес-тестування у Пункті пропуску у період з 02.07.2021 по 04.08.2021, надавало такі послуги за визначеною Договором ціною, що є значно більшою, ніж ціна на аналогічні послуги, що надались ним за межами Пункту пропуску, зокрема в мережі власних лабораторій, де ринок був конкурентним.

При цьому, збільшення тарифу на Експрес-тестування в Пункті пропуску було зумовлено збільшенням складової - Комісійної винагороди, яка складала більше половини витрат, закладених у загальній вартості послуги.

Крім того, при наданні послуги з Експрес-тестування протягом 2021 року в мережі власних лабораторій та на залізничних вокзалах України за нижчою ніж в аеропорту «Бориспіль» ціною, вартість послуги із забору біологічного матеріалу додатково не стягувалась ТОВ «СІ ЕС ДІ ЛАБ» зі споживачів і була включена до вартості основної послуги.

Отже, ціна на послугу Експрес-тестування, що надавалась в межах Пункту пропуску в аеропорту «Бориспіль», є результатом здійснення впливу на цінотворення ТОВ «АЕРОХЕНДЛІНГ», ТОВ «СІ ЕС ДІ ЛАБ» та Компанії «ВЕНОР», шляхом укладання Договору на відповідних умовах.

Такі дії ТОВ «АЕРОХЕНДЛІНГ», ТОВ «СІ ЕС ДІ ЛАБ» та Компанія «ВЕНОР» були б неможливими за умов існування конкуренції на ринку.

Таким чином, укладення Договору між ТОВ «АЕРОХЕНДЛІНГ», Компанією WENOR HOLDINGS LIMITED та ТОВ «СІ ЕС ДІ ЛАБ», яким визначено завищену ціну на послугу з Експрес-тестування, містять ознаки узгоджених дій, які стосуються встановлення цін чи інших умов придбання або реалізації товарів.


У зв’язку з викладеним, адміністративна колегія Північного міжобласного територіального відділення АМКУ 19 вересня 2024 року розпочала розгляд відповідної справи за ознаками вчинення антиконкурентних узгоджених дій.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux