У червні 2021 року КП «Київтранспарксервіс» включило до планової калькуляції, а виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) розпорядженням від 25.06.2021 № 1459 встановив на її основі тарифи КП «Київтранспарксервіс» на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів. До тарифів було включено такі статті затрат як «облаштування паркувального майданчика заїзними кишенями» (за відсутності затвердженої Київською міською радою інвестиційної програми) та «обов’язкові платежі 60 %» (платіж, який не передбачений Податковим кодексом України).
Вказані дії КП «Київтранспарксервіс» та ВО КМР (КМДА) призвели до збільшення вартості послуг з користування відведеними (на вулицях і дорогах м. Києва) майданчиками для платного паркування транспортних засобів на 60 % - 82,3 % від встановленої вартості.
Тимчасова адміністративна колегія Антимонопольного комітету України на засіданні 17 серпня 2022 року визнала КП «Київтранспарксервіс» та ВО КМР (КМДА) порушниками законодавства про захист економічної конкуренції та зобов’язала їх усунути вказані порушення. На Підприємство було накладено штраф у розмірі 1 484 750 грн.
У жовтні 2022 року КП «Київтранспарксервіс» включило до планової калькуляції, а Київська міська військова адміністрація розпорядженням від 07.11.2022 № 735 встановила нові тарифи на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів, до яких було включено статті затрат «матеріали для облаштування майданчиків» (без урахування 200 вже облаштованих відведених майданчиків для паркування транспортних засобів), «благоустрій та утримання в належному стані паркувальних майданчиків» (попри відсутність укладених у 2021 та 2022 роках договорів на прибирання відведених майданчиків для паркування транспортних засобів на вулицях і дорогах м. Києва) та «інвестиційна складова» (заходи якої передбачені Програмою розвитку на 2023 рік, тобто можуть застосовуватися починаючи лише з 01.01.2023). Також у вартість паркування було внесено такі статті затрат як «облаштування відведених паркувальних майданчиків системами відеонагляду» (попри відсутність обґрунтувань стосовно доцільності та законодавчо закріпленої норми щодо облаштування паркувальних майданчиків системами відеонагляду) та «придбання автотранспорту» (попри розширення паркувального простору м. Києва лише на 38 відведених майданчиків для паркування транспортних засобів) у складі статті затрат «інвестиційна складова» без належного обґрунтування.
При цьому, розмір нових тарифів (в залежності від територіальної зони паркування) повністю збігається з попередніми, затвердженими розпорядженням ВО КМР (КМДА) від 25.06.2021 № 1459, а саме:
Територіальна зона платного паркування |
Тариф, грн з ПДВ за 1 місце за 1 годину |
I |
35,00 |
II |
25,00 |
III |
5,00 |
Наведені дії КП «Київтранспарксервіс» та КМВА призводять до додаткових витрат для споживачів, які користуються послугами Підприємства, та, як наслідок, ущемлення їх інтересів при отриманні вказаних послуг, адже підприємство є монополістом на зазначеному ринку.
У зв’язку з викладеним, адміністративна колегія Північного міжобласного територіального відділення АМКУ 21 лютого 2023 року розпочала розгляд відповідних справ щодо ознак зловживання КП «Київтранспарксервіс» монопольним (домінуючим) становищем на ринку та легітимації таких дій з боку КМВА.