Перевізники підвищують вартість проїзду – хто повинен це контролювати

Опубліковано 17 березня 2021 року о 11:04


На адресу Північного міжобласного територіального відділення АМКУ надходить значна кількість звернень від мешканців Київської обл., зокрема Бориспіль та Обухів, Чернігівської обл. та Черкаської обл.

З матеріалів звернень та відкритих джерел інформації у мережі Інтернет Відділенням встановлено, що перевізники, які надають послуги з перевезення пасажирів на міських та приміських автобусних маршрутах, в односторонньому порядку з 1 січня підвищують вартість проїзду.

Підставами для підвищення вартості послуг з перевезення пасажирів на міських та приміських автобусних маршрутах, зокрема зазначається збільшення розміру мінімальної заробітної плати, зростання податків, вартості паливно-мастильних матеріалів, запчастин тощо.

Відповідно до вимог чинного законодавства України, зокрема ЗУ «Про автомобільний транспорт», ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», постанови
КМУ «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування»контроль за діями перевізників під час зміни вартості надання послуг з перевезення пасажирів на міських та приміських автобусних маршрутах належить до повноважень органів влади та органів місцевого самоврядування.

Отже, у разі невиконання умов договору, зокрема в частині визначення вартості послуг з перевезення пасажирів на міських та приміських автобусних маршрутах органи влади та органи місцевого самоврядування можуть розірвати такий договір та провести конкурс на визначення нового виконавця вказаних послуг.

У зв’язку з чим, Відділення, з метою виконання завдань, покладених на Відділення
ЗУ «Про Антимонопольний комітет України», за власною ініціативою провело в межах Києва, Київської, Черкаської, Чернігівської та Житомирської областей дослідження щодо дотримання відповідними державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування законодавства про захист економічної конкуренції під час здійснення контролю за ціноутворенням на послуги з перевезення пасажирів автомобільним транспортом.

Таким чином, бездіяльність органів влади та органів місцевого самоврядування
Києва, Київської, Черкаської, Чернігівської та Житомирської областей, яка полягає у нездійсненні належного контролю за такими діями перевізників, може містити ознаки порушень, передбачених частиною першою статті 15 ЗУ «Про захист економічної конкуренції», у вигляді бездіяльності органів влади та органів місцевого самоврядування, яка може призвести до спотворення конкуренції на ринку послуг з перевезення пасажирів на міських та приміських автобусних маршрутах.

За результатами вищевказаного дослідження, адмінколегія Північного міжобласного територіального відділення АМКУ надала органам влади та органам місцевого самоврядування Києва, Київської, Черкаської, Чернігівської та Житомирської областей обов’язкові для розгляду рекомендації, вжити вичерпні заходи щодо здійснення контролю за діями перевізників під час зміни вартості надання послуг з перевезення пасажирів на міських та приміських автобусних маршрутах.

Результати чекаємо найближчим часом.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux