колегія Північного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України оштрафувала ПП «ТЕМП 2011» за поширення інформації: «Аптека низькі ціни №1», «АПТЕКА низькі ц.. №1», «ШУКАЄТЕ НАЙНИЖЧІ ЦІНИ!? Зайдіть та порівняйте!» у зовнішньому оформленні аптечних закладів цього товариства, що вводить в оману, шляхом повідомлення невизначному колу осіб неправдивих відомостей про ціни на товари, зокрема внаслідок обраного способу їх викладення, що могли вплинути на наміри споживачів щодо придбання товарів саме цього суб’єкта господарювання.
Під час розгляду справи Відділенням встановлено наступне. ПП «ТЕМП 2011» поширювало інформацію «АПТЕКА низькі ціни №1» та «ШУКАЄТЕ НАЙНИЖЧІ ЦІНИ!? Зайдіть та порівняйте!» на вивісках та рекламних банерах власної мережі аптек у період з 01.07.2016 по травень 2017 року.
Відділення встановило, що зазначена рекламна інформація є неправдивою та вплинула на наміри споживачів щодо придбання товарів у відповідному аптечному закладі товариства, оскільки думку споживачів, вказувала на низький рівень цін на лікарські засоби у таких аптечних закладах.
Отже, ПП «ТЕМП 2011» поширювало на зовнішніх поверхнях будинків (фасадах) власних аптечних закладів рекламну інформацію, яка вплинула на наміри споживачів щодо придбання товарів у таких аптечних закладах.
Як встановлено Відділенням, товариство не проводило маркетингових досліджень та не здійснювало моніторинг цін конкурентів, що свідчить про відсутність порівняльного дослідження ПП «ТЕМП 2011». Також у Товариства відсутні документи та матеріали, які б підтверджували правдивість поширюваної інформації щодо «низьких» та/або «найнижчих» цін на товари, що реалізувались у аптечних закладах ПП «ТЕМП 2011».
Відділення дослідило і встановило, що в один проміжок часу ціни на деякі лікарські засоби були вищими за ціни на ідентичні лікарські засоби, які реалізовувались в аптеці конкурента.
Також конкуренти товариства вважають, що така рекламна інформація може сприйматися споживачами як вказівка щодо рівня або іншої ознаки цін.
Тому розміщення товариством такої рекламної інформації могло посилити його конкурентну позицію не завдяки власним досягненням, а шляхом поширення неправдивої інформації.
Як наслідок, стимулювання зацікавленості споживачів шляхом поширення неправдивої інформації могло поставити ПП «Темп 2011» в більш вигідне становище порівняно з іншими суб’єктами господарювання, які здійснюють господарську діяльність на ринку роздрібної реалізації лікарських засобів та інших фармацевтичних товарів та не поширюють інформацію, яка має вказівку на рівень або іншу ознаку цін.
Тому адміністративна колегія Північного МТВ АМКУ визнала такі дії ПП «ТЕМП 2011», які полягали у поширенні рекламної інформації, порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції, передбаченого статтею 151 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» у вигляді поширення інформації, що вводить в оману, шляхом повідомлення суб’єктом господарювання невизначному колу осіб неправдивих відомостей про ціни на товари, зокрема внаслідок обраного способу їх викладення, що могли вплинути на наміри споживачів щодо придбання товарів саме цього суб’єкта господарювання.