Адміністративна колегія Київського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України зобов’язала ПАТ «Ірпіньмаш» здійснити заходи спрямовані на усунення ознак порушення, шляхом приведення договорів укладених зі споживачами про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення у відповідність до Типового договору, затвердженого постановою КМУ № 630
Рішенням Ірпінської міської ради від 20 грудня 2013 №3655-50-VI, вирішено визначити виконавцем житлово-комунальних послуг територіальної громади м. Ірпінь, з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, зокрема, ПАТ «Ірпіньмаш».
Відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги», виконавець зобов’язаний укласти із споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором. Постановою КМУ від 21.07.2005 № 630 затверджено Типовий договір про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.
Відділенням вибірково здійснено порівняльний аналіз договорів укладених ПАТ «Ірпіньмаш». Підсумки аналізу свідчать про те, що ПАТ «Ірпіньмаш» додало собі: прав вносити зміни (що можуть впливати на розмір платежів) до договору без узгодження зі споживачем; прав у вигляді припинення надання послуг у разі прострочення оплати споживачем замість стягнення заборгованості в судовому порядку; обмежувати або припиняти постачання гарячої води без звільнення від плати за послуги у разі їх ненадання та виплати та/або проведення перерахунку розміру плати за послуги у разі їх надання не в повному обсязі;
Позбавило Споживача прав на відшкодування збитків завданих його майну, та/або приміщенню, шкоди, заподіяної його життю чи здоров’ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг.
Товариством, взагалі не враховано пункти:
- точки розподілу, в яких здійснюється передача послуг від виконавця споживачеві;
- порядок встановлення факту неналежного надання або ненадання послуг та розв’язання спорів,
що позбавляє споживачів прав при розв’язанні спорів щодо встановлення факту неналежного надання або ненадання послуг і ін. Крім того, ПАТ «Ірпіньмаш» не зазначено основні права споживача та обов’язки виконавця, що в свою чергу також може призвести до ущемлення прав споживача.
Так як у Відділенні відсутня інформація, що зазначені дії ПАТ «Ірпіньмаш» призвели до суттєвого обмеження чи спотворення конкуренції, завдали значних збитків окремим особам чи суспільству, а також враховуючи, надану Товариством інформацію про те, що у споживачів є альтернатива у отримані даних послуг, а саме вони можуть встановити у квартирах індивідуальні (автономні) системи опалення (за наданою інформацією у 20-ти квартирному будинку № 104-б по вул. Тургенівська у м. Ірпінь споживачам 11 квартир Товариство надає послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, а споживачі 9 квартир встановили індивідуальні (автономні) системи опалення).
Враховуючи наведене, з метою припинення дій, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, усунення причин виникнення цих порушень і умов, що їм сприяють Адміністративна колегія Київського обласного територіального відділення зобов’язала ПАТ «Ірпіньмаш» у 14-денний строк з дня отримання рекомендацій переукласти договори та надати відділенню підтверджуючі документи.
Товариство попереджено, що за умови виконання положень рекомендацій провадження у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції не розпочинається, а розпочате провадження закривається.