Як встановлено обставинами справи, у пункті 3.1. Порядку розміщення зовнішньої реклами в смт. Макарів, с. Калинівка, с. Фасівочка, с. Зурівка, затвердженого рішенням виконавчого комітету Ради від 30.03.2011 № 044 (далі – Порядок) визначено, що для регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами Макарівською селищною радою уповноважується комунальне підприємство «Макарівсервіс» Макарівської селищної ради (далі - Робочий орган). Пунктом 3.3. Порядку визначено платні послуги, які може надавати Робочий орган, зокрема, розроблення проектно-технічної документації для розташування складних (дахових) рекламних засобів, оформлення документації для розміщення рекламних конструкцій.
Згідно статті 1 Закону України «Про адміністративні послуги» від 06.09.2012 № 5203-IV суб’єкт надання адміністративної послуги - орган виконавчої влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування, їх посадові особи, уповноважені відповідно до закону надавати адміністративні послуги.
Пунктом 2 статті 15 зазначеного Закону визначено, що супутні послуги надаються суб’єктами господарювання, добір яких здійснюється суб’єктом надання адміністративних послуг чи органом, що утворив центр надання адміністративних послуг, на конкурсній основі за критеріями забезпечення мінімізації матеріальних витрат та витрат часу суб’єкта звернення.
Відповідно до частини другої статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» органи місцевого самоврядування зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь ‑ яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
Внаслідок визначення виконавчим комітетом Ради саме комунального підприємства «Макарівсервіс» Макарівської селищної ради, як надавача зазначених платних послуг, а не суб’єктів господарювання, добір яких повинен здійснюватись суб’єктом надання адміністративних послуг чи органом, що утворив центр надання адміністративних послуг, на конкурсній основі за критеріями забезпечення мінімізації матеріальних витрат та витрат часу суб’єкта звернення, cуб’єкти господарювання, які бажають отримати дозвіл на розміщення зовнішньої реклами в смт. Макарів, с. Калинівка, с. Фасівочка, с. Зурівка позбавлені можливості отримати дані послуги за мінімальною ціною на конкурентній основі. Крім того, зазначені дії виконавчого комітету Ради можуть призвести до завищення вартості зазначених послуг внаслідок усунення конкуренції на даному ринку.
Отже, надання виконавчим комітетом Ради комунальному підприємству «Макарівсервіс» Макарівської селищної ради неправомірних переваг у вигляді визначення його у Порядку, як надавача платних послуг для рекламодавців (навіть за умови можливої альтернативи, визначеної пунктом 3.4 Порядку), може призвести до спотворення конкуренції.
Фактів надання Робочим органом саме платних послуг, що пов’язані з наданням дозволу на розміщення зовнішньої реклами в смт. Макарів, с. Калинівка, с. Фасівочка, с. Зурівка на даний час не виявлено, але визначення такої можливості в Порядку, створює умови для надання їх в майбутньому.
Адміністративна колегія Відділення визнала дії виконавчого комітету Ради щодо прийняття Рішення, яким делеговано КП «Макарівсервіс» функції робочого органу для регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами в смт. Макарів, с. Калинівка, с. Фасівочка, с. Зурівка, порушенням, передбаченим статтею 16 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді заборони делегування повноважень органу місцевого самоврядування іншим суб’єктам господарювання, якщо це може призвести до недопущення, усунення чи спотворення конкуренції.